Gå til innhold

Canyon grail dekk-klaring?


Anbefalte innlegg

Hei! 
Snuser på en grail. Men undrer litt på dekkstørrelsen. Ser at det står max 42mm på nett. Men flere rapporterer at det er med skjermene, så den skal antakelig ta litt bredere uten skjermen. Men ser også at bakskjermen faktisk ikke går ned mellom kjedestagene, så kanskje 42 da virkelig er Max? Noen som har en grail og vet om man får noe bredere dekk inn i ramma?

42mm er naturligvis bredt nok til nordmarkagrus som jeg bedriver. Men jeg har forelsket meg litt i 45mm Pirelli Cinturato Gravel H, som jeg bruker på nåværende sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Grail CF SLX 8 AXS med Zipp 303 Firecrest med 25 mm innvendig bredde. 
Bruker selv Schwalbe G-One RS 45Cx700. 
Har da igjen 3.5 mm klaring på hver side til kjedestag med Ridewrap beskyttelse montert. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd G - One rs 45 mm på min Grail med Zipp 303 firecrest , det er masse klaring foran , bak er det for trangt etter min mening , det går rundt uten subb men tviler på at det tåler noe særlig gjørme eller moment  i form av spurt eller sving , det var mindre enn 3,5 mm på min . Dekket målte nok også over 45mm , løsningen min er pr, nå er 40 bak og 45 foran , det kan være at noen 45 mm dekk vil gå uten problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ingen impulskontroll. Sykkel er allerede bestilt, så får bare prøve meg fram litt 😅 ble en CF SLX 8 AXS på meg også. Vil uansett starte med dekkene som følger med. Så ser vi etterhvert 😄

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lømo skrev (1 time siden):

Jeg har prøvd G - One rs 45 mm på min Grail med Zipp 303 firecrest , det er masse klaring foran , bak er det for trangt etter min mening , det går rundt uten subb men tviler på at det tåler noe særlig gjørme eller moment  i form av spurt eller sving , det var mindre enn 3,5 mm på min . Dekket målte nok også over 45mm , løsningen min er pr, nå er 40 bak og 45 foran , det kan være at noen 45 mm dekk vil gå uten problem

Har ca. 3000 km med min nå med 45C G-One RS på Zipp 303 Firecrest. 
Etter å ha fått satt seg ordentlig så måler de 44.05 mm med 33 Psi og Tubolight Gravel inserts. 
Er personlig ingen lettvekter på ca. 90 kg ready to race med en FTP på 415 W og har aldri vært i nærheten av noe subbing i det hele tatt. 
 

Kjører dog ikke min i gjørme med G-One RS dekkene da disse overhodet ikke er egnet for den type underlag/føre. 

Har full Ridewrap folie på min som også går på innsiden av kjedestag og det er null synlig berøring av folie 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flo skrev (10 minutter siden):

Har jo ingen impulskontroll. Sykkel er allerede bestilt, så får bare prøve meg fram litt 😅 ble en CF SLX 8 AXS på meg også. Vil uansett starte med dekkene som følger med. Så ser vi etterhvert 😄

Bare å glede seg 🤩

 

IMG_7094.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...