Gå til innhold

Ebike conversion kit


Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren kan ikke lengre sykle sammen...jeg er rett og slett for rask og å sykle med henne er nå som en veldig, veldig rolig recovery ride, som er over etter en time...

Siden hun er veldig miljøbevist og nekter å kjøpe en el-sykkel spør jeg her: finnes det noen kits hvor man får med hjul (26") med motor, batteri og kontrollenhet der ute?

Har funnet noen nav med motor, men jeg har ikke lyst å begynne en karriere som hjulbygger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på spørsmålet, men hvis dere sykler på asfalt kan en løsning uten motor være at du sykler terrengsykkel eller grusreser med grove dekk og hun på landeveissykkel.

Er også nysgjerrig på å høre mer om elektriske byggesett 🙂

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være hjulmotor? Isåfall finnes det masse ombyggingskit, uten at jeg har prøvd noen av de. Se på ebay og ali.
 

Kjøpte min krankmotor av Fjuk (Strømmen elsykkel), bafangmotor som etter fem-seks år fungerer helt topp. Batteriet begynner å bli litt slapt, men ellers fungerer alt godt. Litt mikk å montere med ledninger og alt men ikke noe særlig mer avansert enn å bytte kranklager. 
 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste og billigste løsning er å få tak i et kit med motor i hjulet. Bafang har et kit med motor i forhjul ihvertfall, vet ikke om det selges i Norge. Bare å google e-bike kit og så finne et med hjul som har samme aksling som på sykkelen det skal på.

Beste løsning er nok et bafang kit med motor i kranken. Men det er også noe dyrere. Blir fort 10000kr for et sånt sett inkl batteri.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...