Gå til innhold

Mest mulig sykkelbrille med styrke som funker i hverdagen?


jsdk

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt gammel. Så gammel at jeg ila vinteren fant ut av at jeg måtte ha briller. Snakk om å bli gubbete. Uansett, jeg er ny i brille-klubben men det er helt fantastisk og etter et par uker med hvorfor-ser-bladene-på-trærne-så-rare-ut så bruker jeg de hele tiden, kommer ikke gå tilbake; digg at kunne se klart!

Jeg kjøpte et par «løpebriller» (Oakley Actuator) med fotokromatiske glass som jeg tenkte bruke til syklig, disse sitter såpass bra at jeg bruker de hele tiden i hverdagen også. Men jeg får tårer i øyene når det går fort unna nedover ettersom dekningen kunne vært større.

Briller med styrke koster såpass mye at jeg er veldig fan av multibruk, dvs briller som funker både til syklig og andre fritidsaktiviter og i hverdagen. Jeg har såpass lite straight jobb at jeg kan gå med småraske hippe briller om jeg må (og liker dem nok), så teks Jawbreakers med styrke inserts utgår da de funker dårlig i andre settinger, og ser ganske dumme ut med «linser-inne-i-linser looken» men "litt friske" briller går kanskje om jeg føler for looken, så de trenger ikke nødvendigvis være helt anonyme, bare litt om dere skjønner…

Så, jeg leter etter mest mulig linse-areal så jeg ikke får vind i øyene, samtidig som jeg erfarer at kostnaden for briller med styrke er såpass stor at de må fungere når jeg ikke sitter på en sykkel. Hvilke merker og modeller bør jeg se etter? Er der kanskje en sammenheng mellom maksimal størrelsen på glasset med hva jeg trenger av styrke?

Er det vært det å bruke penger på dedikerte sykkelbriller med styrke? Sykler mest sti så trenger egentlig ikke solbriller, klare glass eller laveste fotokromatiske nivå fra (teks) Transitions™ holder massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjøpte briller med styrke og fotokromatiske glass fra Extraoptical for noen år siden. Billige og kjempe bra briller. Bruker de daglig til pendling og også ukentlig på stisykling. Modellen jeg har er utgått men denne ser ut til å være omtrent samme modell:

https://extraoptical.no/eo-queenie#variant=1330
 

De har også en del spesifikke sportsbriller som jeg ikke har testa. Pass bare på at du ikke går for denne typen som har «briller i briller» løsning. Har et par av de også og de er skikkelig rævva:

https://extraoptical.no/kalmar#variant=1322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...