Gå til innhold

Avstand krankarm mot ramme - FSA Gossamer Pro AGX


Anbefalte innlegg

Hei!
Fikk ny krank montert på min Cannondale Topstone 3 carbon sykkelen etter en tilbaketrekning fra FSA på kranken som sto på ved kjøp.
Meldte fra 24.mai og fikk omsider montert ny i går hos Anton Sport så tar tid tross for anbefaling fra butikk om å ikke bruke sykkel før krank var byttet. Fikk forøvrig på en Shimano GRX 600 krank andre uken i juli via en hjelpsom medarbeider på AS, men den hadde både lenger pedalarmer en jeg hadde fra før og var 12-delt, jeg har 11-delt. ( hadde foretrukket Shimano GRX). 
Når jeg kom hjem med nye FSA kranken montert så legger jeg merke til at det var veldig liten klarering mellom krankarmen på venstre side og ramme/kjedestag.
Når jeg fører en 2,5mm unbrako i mellom så setter den seg fast på det smaleste(målte den tll 2,6mm)
Kan det være en spacer som mangler her på non-drive siden, passer ikke kranken ramme, eller er det innenfor? Har mye mer distanse på andre sykler i husstanden. 
Tenker at dette er så lite at eventuelt kan få sub av sand, grus og annen dritt på vått føre
Den nye kranken er FSA Gossamer Pro

image.jpeg.2538f8b535383a38e43e061fec6f5f91.jpeg


image.jpeg.322f3f189a5a7d1d9c262bdcbdb875a6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter funnet manualen, https://shop.fullspeedahead.com/de/files/index/download/id/fafa1ad140bfe381ac035d788d80adcc1158/ så lurer jeg på om det kan mangle "wave spacer" på non-drive siden? 

Burde jeg ikke se den med blotte øye på vedlagt bilde? Leser på en annen FSA side at det skal være et mellomrom på 1,5-2mm når man har strammet korrekt nM. Så da ville jeg fått 4-4,5mm mellomrom.
 

IMG_1787.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i kontakt med AntonS i dag, og var en spacer som var montert på feil side.
Så ble flyttet og re-montert noe som gav en 2mm ekstra klaring. Så forhåpentligvis ok nå. 
I følge manualen tolket jeg at det var den "wave spacer" som skulle vært der, men får satse på at det er korrekt sånn det er nå. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...