Gå til innhold

Sykling i Norge - et planleggingskart m åpne hytter i Norge og litt om å bruke Google-kart for turplanlegging


Anbefalte innlegg

Hva som er av interesse for en syklist vil i stor grad avhenge av hvem du spør, men jeg tror overnattingssteder kan være interessant for mange. Anka Nordenborg har laget et kart med oversikt over åpne hytter og gapahuker i Norge (+DNT-hytter). Dette har jeg laget en kopi av, og satt sammen med kartet mitt som har en oversikt over fine klatringer, runder og veier (fortsatt WIP). Prøver å få med andre høydepunkter som er viktige for meg. Så er noen kafeer, klatringer, bucketlist-veier og badeplasser markert. 

 

Her kan man se turkartet mitt som er under utarbeiding. Det er mye markert i Numedal, Tinn og Sigdal fordi Svingom allerede har gjort en god jobb med å få ned interessepunkter på et kart, samt at de har en god oversikt over sykkelturer i området.

Kartet kan nok oppleves som noe kaotisk, men jeg tenker at styrken i det er at man kan legge inn en rute og se om det er noen gapahuker (feks) langs ruten. Vipps har du gratis overnatting! På nåværende tidspunkt har jeg lagt inn ruta til Mother North da jeg har en venninne som skal sykle det, så jeg ville se om det var noen gode overnattingssteder langs ruta. 

Om man vil ha et lignende kart for å legge inn sin egen rute e.l., kan en lage kopi av enten mitt (og slette ruta som ligger inne og legge inn ny) eller Anka sitt kart. Eller lage eget kart uten noen pins på My Maps Google.

 

Noen andre som bruker Google-kart til planlegging og har noen gode hacks å dele? 

Skjermbilde2024-08-06kl_22_07_32.png.aed977679afca7b2296e9e0769937424.png

 

  • Like 1
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...