Gå til innhold

Beste sammenleggbar pendlersykkel?


Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å nedskalere bilkjøring, ta mer tog, sykle hjem-tog og tog-jobb. Hva er beste sammenleggbare el-sykkel? Hva bør jeg ikke kjøpe? 
Håper noen har noen gode tips! 
(Har ikke hatt el-sykkel før, har kjørt meeeeget mye bil) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foldemekanismen er konge på Brompton, men resten av teknologien er jeg usikker på om jeg er like overbevist av.

Finnes jo også foldesykler fra mer rendyrka elsykkelmerker og, feks https://www.ternbicycles.com/no/bikes/471/vektron-q9

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen med sammenleggbare elsykler er vel vekta? Tern Vektron Q9 21,9kg. Vektron kommer med Bosch-motor og 400Wh batteri. Veldig rask titt på Brompton viser at den letteste er fra 16ish kg. Spinn selger vel Brompton. Det er ikke umulig å bære med seg, men verdt å tenke på. Et par jeg kjenner som togpendlet endte med sparkesykkel med grove hjul. Bittelitt mer sporty enn elektrisk sparkesykkel. Uten elmotor ligger vel Brompton og Riese&Muller på 10-13ish kg.

vektronq9-g1-unfold-blue-blue-grey.jpg

vektronq9-g1-fold-blue-blue-grey.jpg.web

MLR0VBEC6BOC0Q00J0052220VBVB00_1__03269.

MLR0VBEC6BOC0Q00J0052220VBVB00_4__61821.

Søker en på sammenleggbar elsykkel får en opp div. sykler, men litt vanskelig å si noe om kvaliteten. Norges største spesialiserte sykkelbutikk Bikeshop har f.eks. en i outleten til en ganske god pris. Det er kanskje en grunn til at de har 5+ stk med 40% rabatt i outleten, men skulle jeg kjøpt en litt rar sammenleggbar elsykkel hadde jeg kanskje kjøpt fra Bikeshop og ikke en butikk en ikke kjenner så godt til. Står den veier 17kg. 

ebility_1.1024.jpeg

ebility2.640.jpeg

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...