Gå til innhold

[Løst] Skrue på Orbea Occam løsnet, hvor kritisk er den?


Anbefalte innlegg

 

Oppdatert: Fikk kontakt med Unaas og de har mest sannsynlig i butikken så det løser seg nok. 👍

---

Hei, har en Orbea Occam M30 der denne skruen på høyre side har falt ut under tur. Ikke sjans på å finne den igjen. Den strammes kun med 4nm, så antar den ikke holder så mye på plass, men hvor kritisk er den egentlig? Går det greit å sykle uten mon tro?

Skal etter planen sykle Kortvegs på Offroad Valdres i morgen, og kjipt å ha DNS pga. det.

Jeg kom iallfall hjem fra tur nettopp der det rista godt uten å merke noe gæernt. Legger ved et tidligere bilde der den var løs,20240802_145850.jpg.3cf5a773830342112b7a16fde20e53ee.jpg og et nå uten skrua.

20240802_145756.jpg.74704345968ae16be008bf2ed06ac3d5.jpg

Er en liten sjanse for at jeg kan få noen til å dra innom Unaas i Oslo før de stenger i dag, om kritisk.

Endret av Skogsmatrosen
Fikk kontakt med Unaas så det løser seg håper jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skogsmatrosen endret tittelen til [Løst] Skrue på Orbea Occam løsnet, hvor kritisk er den?

Til det opprinnelige spørsmålet, om hvor viktig denne skruen er så vil jeg at si at generelt er demperopphenget utsatt for en del krefter og du kan få sideveis belastning som over tid kan ødelegge ting, i værste fall lage slark i lagerkoppene eller andre steder. Så jeg ville ikke legge ut på lengre tur/la det gå mer enn absolutt nødvendig uten nødvendige bolter akkurat der. 

  • Like 1

http://norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen stor takk til Unaas @Emil Unaas som fikk ordnet riktig skrue og skive, og med Loctite på! 🙏 Det var det ikke spor av det på skrua som satt på min da den var løs tidligere, så nok lurt at det er endret nå på nyere sykler.

Da blir det OV i morgen, og kanskje fullført på korteste rute i år, kontra gjørmehelvetet som var i fjor og DNF etter 55km på Halvvegs. 😅

Jeg tenkte også at det er mye belastning der, @knuthaug, men siden skrua satt så løst og kun med 4nm, så virket det litt rart. Uansett greit å sykle med alt på plass, ja. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...