Gå til innhold

Ny gulvpumpe


Thomassen82

Anbefalte innlegg

Min gamle gulvpumpe fra Biltema er på tur å ta kvelden nå. Den har forsåvidt funket helt greit i mange år nå, men nå er det straks slutt. Pumpa har digital trykkmåler, noe jeg har blitt veldig glad i, så jeg ønsker at det nye har dette. Ett godt munnstykke er også ønskelig, noe den gamle biltema pumpa ikke hadde. Er det noen som har erfaring med SKS sin pumpe fra XXL? Den er jo billig, men er den så billig at det bare er ræl?

Bør vel nevnes at den skal brukes på både terreng, landevei og fatbike  https://www.xxl.no/sks-germany-air-x-plorer-10-0-digi-floorpump-gulvpumpe-sykkel-svart/p/1196315_1_Style?srsltid=AfmBOopfFAGQtW-IUMk9ilPnJMCAEJS7q7FJaN-5d4RJRgAOUlyAoZV1b_Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har kompressor så ville jeg funnet en pumpe du kan pumpe opp trykk i et kammer, for så å slippe ut med en bryter for å kjapt sette dekk ved slangeløst oppsett. Det begynner å bli ganske standard på en del modeller, så det kan være noe å vurdere om du ikke har vurdert det allerede.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har tips til boosterpumpe/løsning som er bra? Den pumpen jeg har er gammel, uten boozt og unøyaktig. Ny pumpe må score høyt her. 
 

Bontrager TLR Flash Charger ser jeg gjør det bra i tester. Evt noen andre favoritter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Lezyne pumpe med booster da det var tilbud på xxl, men som mange booster-pumper har den ikke noen "direkte" funksjon (iaf som jeg kunne se), derfor funker den dårlig som vanlig pumpe, noe jeg håpet den ville være god på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonix skrev (4 timer siden):

Noen som har tips til boosterpumpe/løsning som er bra? Den pumpen jeg har er gammel, uten boozt og unøyaktig. Ny pumpe må score høyt her. 
 

Bontrager TLR Flash Charger ser jeg gjør det bra i tester. Evt noen andre favoritter?

Jeg har Bontrager TLR Flash Charger. Den fungerer perfekt til å sette opp tubeless og poppe dekk, men som vanlig pumpe blir den litt stor og klumpete å ha stående fremme, samt at jeg synes den er "treg". Vet ikke om den skal fylle opp mye slange før den begynner og levere luft i dekket.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SykkelØyvind gjennomførte i sin tid en gruppetest der Topeak JoeBlow Booster gikk av med seier.

Om du skal ha én gulvpumpe, bør den fungere både som alminnelig pumpe og booster/trykkammer-pumpe.

I motsetning til Flash Charger og flere andre boosterpumper, skal du med JoeBlow Booster i alminnelig pumpe-funksjon ikke måtte pumpe opp både kammer og dekk samtidig. Det gjør den betydelig mer anvendelig. 

Har selv Flash Charger, men bruker den utelukkende for å blåse opp/poppe/montere slangeløse dekk. Ikke som alminnelig pumpe for å pumpe opp dekk som allerede er montert.

  • Like 1

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Min JoeBlow Booster som jeg kjøpte etter testen er fortsatt i daglig bruk etter 10-11 år. 
Den fungerer supert som vanlig pumpe og som trykkammer-pumpe ved oppsett av dekk. Jeg har byttet pumpehode en gang, i fjor, og fettet opp stempelet i pumperøret et par ganger. 
Manometeret virker å ha blitt litt upresist med årene, slik at jeg nok ofte har 3-5 psi mer i dekkene enn pumpa viser. 

  • Like 2
  • Thanks 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomassen82 skrev (12 timer siden):

Jeg har Bontrager TLR Flash Charger. Den fungerer perfekt til å sette opp tubeless og poppe dekk, men som vanlig pumpe blir den litt stor og klumpete å ha stående fremme, samt at jeg synes den er "treg". Vet ikke om den skal fylle opp mye slange før den begynner og levere luft i dekket.

Samme erfaring, det skjer noe inni der som gjør at måler ikke funker i praksis. Har ei gammal Specializedpumpe som jeg bruker til å pumpe opp allerede poppa dekk i tillegg.

Til popping funker Bontragern helt topp.

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...