Gå til innhold

Adapter på adapter til skivebrems.


Skivebremsadapter-adapter: Teitt eller feitt  

6 stemmer

  1. 1. Teitskala

    • Ser teit ut, men funker fjell
      2
    • Er teit, men funker
      1
    • Er utrulig teit og livsfarleg.
      4


Anbefalte innlegg

Om ein tenker seg ein situasjon der ein har bestilt og motteke nye bremseskiver i 220mm størrelse og passande adapter foran, men ein slit littegrann med å finne passande adapter bak, kor stupid er det å shimme eksisterande adapter (med feks sram sine konusavstandsskiver), evt putte eit adapter på adapter (FM+20mm + FM->PM+40mm, eller FM->PM+40mm + PM->PM+20mm) for å passe med 220mm skiver. I begge tilfeller sjølvsagt bruke litt lengre skruer.

Kor teit er dette, på ein skala frå ein til tre? Gjerne stem.

 

Forutsetning

Skivebremsefeste bak: FM160. Per no (originalt) adapter FM160->PM200. FM160->PM220 finnes, men temmeleg uvanleg. Er på ein måte på veg via importør, men kjem nok frå utlandet og vil antakeleg ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, anerds said:

Hvorfor trenger du 220mm bremseskive bak? 

Og hva er maksimalt anbefalte bremseskive på ramma iht produktspec?

Fordi eg hadde lyst på nye og kjøpte hakket større fordi eg hadde lyst på. Og ein eller annan på ein eller annan tur klaga på vinkelsliparlukt då han låg bak meg. Det er vanskelegare å å bremse mindre enn å kjøpe ny, større skive.

Ikkje oppgitt max, men rammeprodusenten leverer også adapter til 220. Eg la saman dette og konkluderte.

15 minutes ago, Ole said:

If it works, it ain't stupid.

Neimen, då går eg for å teste om eg har noko som passar saman i rotekommoden.

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk adapter som er beregnet på aktuell skivediameter.

Hvis du driver og lager egne braketter, fester eller trikser og mikser så endrer du lastbildet på hele systemet. I værste fall får du en eller annen form for havari, trynings og mulighet for gratis kost og losji på nærmeste akuttmottak.
Følg bruksanvisningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnebv skrev (10 timer siden):

Synes det ser greitt ut, eg. 

Har trua på at det funker fram til eg får adapteret eg eigentleg skal ha. 

PXL_20240801_182109373_MP.jpg.100783695b2495a0ef92aa8af9b026a1.jpg

Ser fint og flott ut det der....som sagt lenger opp i tråden så har du trolig endret lastbildet på innfestingen.
Hvis du bruker løsningen vil jeg anbefale at du skrur ut M6 boltene etter hver tur og ser om du ser noen deformasjon i gjengepartiet. Sjekk også braketten for sprekker.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (4 minutter siden):

Ser fint og flott ut det der....som sagt lenger opp i tråden så har du trolig endret lastbildet på innfestingen.
Hvis du bruker løsningen vil jeg anbefale at du skrur ut M6 boltene etter hver tur og ser om du ser noen deformasjon i gjengepartiet. Sjekk også braketten for sprekker.

Det er vel i alle fall oppskrifta på havari? Vil jo slite ut gjengane?

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis boltene ikke tåler å bli skrudd ut og inn ett par ganger for kontroll ville jeg definitivt ha byttet dem ut.
Dette går på god verksted praksis, smør gjengene ved montasje, bruk momentnøkkel, ha rengjorte gjenger ved montasje, vær nøye så du skrur inn boltene rett osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Stefan77 said:

Forstår jeg det riktig at Whyte har laget en sykkel med flatmount på bakbrems? Pussige greier. 
 

 

Ja, det er litt pussig. Vil jo tru det er ein fordel å ha PM sin større boltavstand når skivene er større. 

 

33 minutes ago, Gubben said:

Ser fint og flott ut det der....som sagt lenger opp i tråden så har du trolig endret lastbildet på innfestingen.
Hvis du bruker løsningen vil jeg anbefale at du skrur ut M6 boltene etter hver tur og ser om du ser noen deformasjon i gjengepartiet. Sjekk også braketten for sprekker.

 

Om festet i seg sjølv (på sykkelen) er berekna for opp til 220, som eg er temmeleg sikker på, vil eg anta at det kun er originaladapteret som får litt større belastning enn det eigentleg er laga for, pga lengre vektarm. 

 

Boltene har det nok fint og er godt innanfor kva dei toler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (36 minutter siden):

Hvis boltene ikke tåler å bli skrudd ut og inn ett par ganger for kontroll ville jeg definitivt ha byttet dem ut.
Dette går på god verksted praksis, smør gjengene ved montasje, bruk momentnøkkel, ha rengjorte gjenger ved montasje, vær nøye så du skrur inn boltene rett osv

Etter kvar tur er på ingen måte eit par gongar... Men eit par gongar skal det jo heilt klart tole.

Boltane toler nok masse og kan uansett byttast.

Hogjengane, om dei er i aluminium, kan veldig raskt finne på å drite i god verkstadspraksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnebv skrev (44 minutter siden):

Jvil eg anta at det kun er originaladapteret som får litt større belastning enn det eigentleg er laga for, pga lengre vektarm. 

 

Boltene har det nok fint og er godt innanfor kva dei toler. 

Rammefestene får vel ca den samme økte belastningen? Og litt ekstra sårbart som du sier siden festene er så nære hverandre.

Uansett så tror jeg det går bra siden bruken skal være relativt begrenset.

Men hadde jeg gjort det på Melamed sin sykkel før en hard enduro-runde, nei 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beviser bare at Flat Mount er runnet fra Satans Sæd. 
La dem ha det på landeveien om det er så viktig. At Whyte bruker det på sykler med opp til 220 mm skiver er bare tull!

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er eg ikkje akkurat matematikar og er ikkje sånn fantastisk på dette, så nokon kan sikkert arrestere meg.

 

Eit 27,5" hjul har ca 70 cm ytre diameter, tilsvarar 35 cm radius. Radius på 220 skive er 11 cm.

Om eg på mystisk vis skulle klare å oppnå ein friksjon på bakhjulet som genererer 100kg kraft som skal bremsast på bakhjulet, vil dette skape behov for ca 417 kg bremsekraft ved skiva (100x (100/(35-11))).

417 kg på 6cm (total adapterlengde) er vel 25NM som då verker inn på adapterfestet på ramma/innerst på adapteret. Dette vert fordelt på to bolter og to armer til adapterne. Ikkje sånn skremande mykje.

 

Tilsvarande for 200 skive skulle vel bli 400 kg bremsekraft ved skiva (100 x (100/(35-10))) som ved 5 cm total adapterlengde gir 20NM ved skruefestet/innerst på adapteret, fordelt på to.

 

Skulle tru at reelle tal vil verte ein god del lavare, då friksjon både på dekk mot bakke og brems mot skiva har begrensingar.

Eg har framleis trua, eg. 🙂

Skulle det gå i dass, skal eg rapportere det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

417 kg på 6 cm arm er ca. 250 Nm. Dette sidan 1 kg her i Norge er ~9.82 N (men 9.81 er det vanlige å rekne med)

Men trur matmatikken din generelt er litt ute på sykkeltur. Kraft på bremsa er nok heller 100*0.35/0.11=318

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...