Gå til innhold

Hjelp til valg av kjøp: første ordentlige landeveissykkel


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal nå kjøpe min første landeveissykkel etter å ha lånt litt diverse og blitt bitt av basillen. 
Jeg har kokt det ned til 3 alternativer:

1: Orbea Avant H30
2: Canyon Endurace 7
3: Cannondale CAAD13

Hvilken av disse 3 hadde dere valgt?

(Uavhengig av valg blir det nok Shimano 105 groupset).
Jeg kan lite så setter stor pris på hjelp. 

/Sverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caad13, utelukkende fordi jeg rives svært godt på caad10 i mange år ikke, responsiv, kvikk og presis

De 2 andre du viser er mer avslappet i geometrien, uten at det er negativt. Om du kan kjøpe lokalt er det kanskje også verdt med å ta med i betrakningen.

 

Ville også vurdert denne i samme prisklassen

https://husdalsport.no/produkt/giant-23-tcr-advanced-2-disc/?attribute_pa_storrelse=m&gad_source=1

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avanten var min første skikkelige sykkel i samme situasjon som deg for 4 år sia. Brukes fortsatt mye etter å ha gått rundt 12 000km. Akkurat klaring til dekk for grussykling også. 

Mye sykkel for pengene uten at jeg har så mye å sammenligne med...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caad13 har nok den beste rammen.

Canyon endurace er heller aldri feil med gode komponenter til god pris.

Avanten er litt tung mener jeg å huske.

 

Hvis alt koster like mye og har samme versjon av 105 (11 eller 12s?) så ville jeg definitivt prøvd caad13 fordi det er top of the line aluminiumsteknologi og antakelig en ramme som er minst like god som karbon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...