Gå til innhold

Grytidlig Landevei Oslo lørdag 3. august?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en snartur i Oslo i helgen, og tar med raceren. Er noen interessert i en ca 2+ timers tur med start et sted mellom kl 06 og 07? Jeg er i nærheten av Lilleaker skole, men skal nok finne frem til egnet startsted. 

Hvis ingen "melder seg", finner jeg en passende rute på Strava sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag passer ikke, men kan foreslå ei rute som viser deg til noen av de mest kjente sykkelstedene i  Oslo.

Oppvarming er klatring til Røa før du brekker av østover og forbi Den amerikanske ambassaden og Garden. Nede ved Slemdal følger du Ring 3 bort til Rikshospitalet / Ullevål stadion hvor du klatrer opp Sognsveien, blant forbi huset til Egil Drillo Olsen. Fortsett på Carl Kjelsens vei i det velkondisjonerte nabolaget til Stoltenberg m.fl. I enden tar inn på Maridalsveien og inn i Rapha Valley hvor du nyter en runde på frisk asfalt. Tilbake igjen brekker du av Brekke (sic!) ned til Akerselva og forbi Teknisk museum før du bestiger Oslos mest besøkte sykkeltopp, Grefsenkollen. Nyt utsikten før du stuper ned til byen gjennom Sinsen, Sagene, Ullevål og stopper på Knut Knudsens plass. Den er ikke oppkalt etter syklisten (ennå,) men viktigere er at her finner du en av Oslo eldste og beste espressobarer, nemlig Java. De åpner først 09.00 på lørdager, så du må beregne riktig start på turen. Siste etappe tar du gjennom byen, over Karl Johan, forbi Slottet, ned til Rådhusplassen og sneier det nye Nasjonalmuseet før du tråkker hjem på Tour de Finans, i alt 55 km og 900 høydemeter. God tur!

https://www.strava.com/routes/3253275273162628486     

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...