Olechr Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Etter at Koretzky rykket opp bakken var jeg ganske sikker på at han skulle vinne. For når han klarer å rykke fra Tom opp en bakke da er jeg ganske sikker på at han hadde tatt han i en spurt. Hadde vært så kult om Koretzky hadde vunnet, og bra for sporten. Dessverre ble det ikke slik. 2 Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arve Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli LarsB skrev (1 time siden): Dessverre kåla han det til for seg utenfor bildet. Hæ, er dette samme situasjon? Eller skjedde dette tidligere i løpet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Arve skrev (8 minutter siden): Hæ, er dette samme situasjon? Eller skjedde dette tidligere i løpet? Tidligere. Rett etter at han hadde fått en luke. Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howard Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli runermm skrev (54 minutter siden): Den videoen var interessant! Jeg skjønte ikke i løpet hvordan Pidcock kom seg opp igjen, men dette er altså forklaringen. Pidcock var egentlig ikke så overlegen sterk mot slutten likevel, men surfa inn på feil fra motstanderen og en frekk manøver. Nå var vel mesteparten av luka spist før den feilen der. Og kanskje kom feilen av at noen presset litt for hardt en periode for å holde unna..? Jeg tror også at Pidcock hadde tapt en evt spurt og virket ikke særlig sterkere en Koretzky, men når to så jevne ryttere følger hverandre så tett, da må de jo få lov til å angripe hverandre når sjansen byr seg. Å utnytte løypa, sporvalg, muligheter til sin fordel er en del av racingkonseptet. Alternativet ville vært rundbane med intervallstart. Tror det kunne blitt kjedelig. 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howard Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli (endret) runermm skrev (1 time siden): Endret 30. juli av Howard Nettlesergenerert trippelpost… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howard Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli (endret) runermm skrev (1 time siden): Endret 30. juli av Howard Nettlesergenerert trippelpost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsB Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Her er en utmerket analyse, som tilfeldigvis ( 😉 ) sier veldig tydelig det jeg sa før i tråden. https://escapecollective.com/tom-pidcock-and-the-art-of-a-gold-medal-pass/ LarsB 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runermm Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Howard skrev (2 timer siden): Nå var vel mesteparten av luka spist før den feilen der. Og kanskje kom feilen av at noen presset litt for hardt en periode for å holde unna..? Jeg tror også at Pidcock hadde tapt en evt spurt og virket ikke særlig sterkere en Koretzky, men når to så jevne ryttere følger hverandre så tett, da må de jo få lov til å angripe hverandre når sjansen byr seg. Å utnytte løypa, sporvalg, muligheter til sin fordel er en del av racingkonseptet. Alternativet ville vært rundbane med intervallstart. Tror det kunne blitt kjedelig. Hvis du ser på videoen på X så går det lang tid før Pidcock dukker opp. Uten den feilen hadde franskmannen tatt det, men er en del av gamet å ikke kræsje. Og jeg sier ikke at Toms manøver var ulovlig, bare dårlig stil og ikke slik et OL-gull skal vinnes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BentKa Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli runermm skrev (7 minutter siden): Hvis du ser på videoen på X så går det lang tid før Pidcock dukker opp. Uten den feilen hadde franskmannen tatt det, men er en del av gamet å ikke kræsje. Og jeg sier ikke at Toms manøver var ulovlig, bare dårlig stil og ikke slik et OL-gull skal vinnes. Det har ikke og kommer aldri til å bli «dårlig stil» å velge det raskeste og meste direkte sporet av 2 spor i en løype. Det er sånn løyper bygges, med valgmuligheter, for å nettopp kunne gi muligheter for passeringer. Akkurat det samme vi gjør når vi bygger rundbaneløyper her i Norge. Det vil alltid være opptil rytteren å velge det sporet man foretrekker, føler seg mest trygg på eller som i dette tilfellet holder konkurrenten bak i ett avgjørende øyeblikk i rittet. Her tok VK en dårlig avgjørelse med tanke på hvem han hadde bak seg og med hva som stod på spill…..så enkelt men også så surt for VK for jeg tror faktisk han hadde spurtet ned TP inne på oppløpet 🙂 Men det får vi aldrig vite 🤷🏼♂️ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BentKa Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli LarsB skrev (1 time siden): Her er en utmerket analyse, som tilfeldigvis ( 😉 ) sier veldig tydelig det jeg sa før i tråden. https://escapecollective.com/tom-pidcock-and-the-art-of-a-gold-medal-pass/ LarsB Perfekt oppsummert med tilhørende bilder og video 👍 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MOB Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli BentKa skrev (7 minutter siden): Perfekt oppsummert med tilhørende bilder og video 👍 Særs balansert fremstilling, som tilfeldigvis bekrefter mitt syn. Vi koster på oss et utdrag: The first and most important thing to know is that in XC, there is no concept of a rider “owning” a line, as there is in road sprinting or, even more so, track racing. This is particularly true when two lines converge, as was the case in the Pidcock/Koretzky incident. – the general rule, both in terms of sportsmanship and pure physics, is whoever has their handlebars farther forward has control of the single line when two lines are coming together. This is a very common thing in XC racing, and this corner was probably the source of multiple similar (but less consequential) passes throughout the two days of racing. There’s a bit of irony in the booing given a similar sort of line choice is often referred to colloquially as the “French line,” so named because of a begrudgingly reverential stereotype that French riders will take the shortest or fastest line between two points, regardless of where the actual trail is. Pidcock used the course to his advantage, Koretzky did everything he could to stop him, and the result was the result. That’s mountain biking, as they say. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Staroh69 Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Fantastisk artikkel; noen som abonnerer på magasinet og kan anbefale et abonnement? Er det verdt 1200 kroner i året? Siter ________________________________________________________________ Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kopp Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Var de heldige som ikke gikk i bakken begge to eller skal det litt mer til før to så rutinerte ryttere går kræsjer stygt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flippin Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Staroh69 skrev (25 minutter siden): Fantastisk artikkel; noen som abonnerer på magasinet og kan anbefale et abonnement? Er det verdt 1200 kroner i året? Jeg synes absolutt at det er verdt det. Gode podcaster også i tillegg til artiklene. Har innsett at jeg må betale hvis jeg vil lese godt sykkelstoff. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stosu Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Ser det litt slik at Pidcock var uheldig med en punktering, og Koretzky var uheldig med en kræsj. I sum var Pidcock den sterkeste, og ja- han kan være litt motbydelig i feltmanøvreringen sin. Men så tøff må man være i dagens proffsykling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomassen82 Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli stosu skrev (10 timer siden): I sum var Pidcock den sterkeste, og ja- han kan være litt motbydelig i feltmanøvreringen sin. Men så tøff må man være i dagens proffsykling Bare å se hvordan det knuffes i feltet de siste kilometererne i f.eks. TDF. Det er kamp om posisjoner på sykkel å litt knuffing må tåles så lenge det ikke er ufint eller farlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli Staroh69 skrev (12 timer siden): Fantastisk artikkel; noen som abonnerer på magasinet og kan anbefale et abonnement? Er det verdt 1200 kroner i året? Ja det er verdt hver eneste krone synes jeg. De som jobber der er veldig kunskapsrike og jeg opplever at de sier det de mener. De har jo heller ingen sponsorer så trenger ikke å være redde for å tråkke noen på tærne. Podcastene de har er også helt konge. For de som er litt glade i utstyr er Geek Warning og performance Process helt konge. 3 Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olechr Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli Thomassen82 skrev (15 minutter siden): Bare å se hvordan det knuffes i feltet de siste kilometererne i f.eks. TDF. Det er kamp om posisjoner på sykkel å litt knuffing må tåles så lenge det ikke er ufint eller farlig. Den forbikjøringen er ikke spes stygg i hele tatt. Det er slike forbikjøringer og verre mange ganger i hver eneste world cup litt lengre bak i feltet. (men de kommer ikke på TV). Det som var synd var at Koretzky mistet balansen. For etter ett veldig godt syklet ritt av Tom var det synd at dette fikk så mye oppmerksomhet og at det ble "grunnen" til at han vant. Siter Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsB Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli Staroh69 skrev (13 timer siden): Fantastisk artikkel; noen som abonnerer på magasinet og kan anbefale et abonnement? Er det verdt 1200 kroner i året? Absolutt! Det er disse jeg stoler mest på i bransjen og betaler villig vekk. Vær bare klar over at de er tungt landeveisvektet. Med litt grussykler og av og til terreng. Men alt stoffet er bra, grundig og ærlig. LarsB 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Staroh69 Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli LarsB skrev (1 time siden): Absolutt! Det er disse jeg stoler mest på i bransjen og betaler villig vekk. Vær bare klar over at de er tungt landeveisvektet. Med litt grussykler og av og til terreng. Men alt stoffet er bra, grundig og ærlig. LarsB Landeveisstoffet er jo ikke en ulempe med en guttunge som velger landevei i huset og egen interesse for alle sykkelgrener. Takk for svar. 1 Siter ________________________________________________________________ Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.