Gå til innhold

Tom Pidcock


Anbefalte innlegg

Sånn som skjer og litt uflaks. Synes det var dumt det skjedde for Tom kommer til å få MYE hets mot seg og seieren blir sånn sett ikke like deilig. 

Imponerende av Koretzky og Hatley.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje heilt kva reglane seier, men situasjonen vart ekstra stygg pga. treet som sto midt i løypa, etter svingen. Det var truleg for seint for Koretzky å flytte tyngdepunktet og svinge til høgre for treet, og når pidcock gjorde det han gjorde, så var det eigentleg ein garanti for at Koretzky måtte stoppe heilt, og dermed gjera han sjanselaus på siger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikPeirik skrev (10 minutter siden):

Franskmann gjør dumt linjevalg. Dette er tross alt OL og kamp om gullet i siste runde. Burde han ikke forventet litt uventede manøvre?

Eurosport highlight

Sinnsykt ukult å bue av publikum da.

Å ikke passe på innersiden mot slutten av rittet er litt juniortabbe ja. Det kokte nok greit når han skjønte det kunne bli OL gull på hjemmebane. 

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passeringen til Tom Pidcock er vel «på kanten», men såvidt innafor. Ser at Rune Høydahl kommenterer at han ville gjort det samme selv. Opphentingen er imponerende og fortjent seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JanS skrev (3 minutter siden):

Hadde noen sagt til at han skulle bli 2 på forhånd hadde han nok vært veldig happy. Han vet jo innerst inne at det var hans egen feil. 

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (21 minutter siden):

Var Pidcock den sterkeste rytteren i dag? Ja.

Tok han seieren på en fair måte?  Nei. 

Jo, passeringen var fair. 
 

Koretzky ser ut til å slå seg til ro med at han er først og ser ikke ut til å tenke tanken på at Pidcock kan gi gass i indre spor. Så får han totalt karasjokk når Pidd’n dukker opp på innsiden og en hjullengde foran, slik at han i forbauselsen kløner det til for seg selv. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (Akkurat nå):

Tatt seieren i åpent lende.

Jeg mente ved treet. Hva burde han gjort annerledes der? Og hva mener du egentlig er unfair? På klippet ser det ut som om det går spor på begge sider. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidcock virket sterk i dag, men Koretzky virket minst like sterk. Jeg fulgte rittet med en uro i kroppen og sofaeksperten i meg vrei seg i smerte over at Pidcock ikke valgte ett hakk ned på kassetten i klatringene. Det så ut som han maste fælt uten at han det sinnsyke skuvet som Koretzky viste i klatringene…

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOB skrev (33 minutter siden):

Jeg mente ved treet. Hva burde han gjort annerledes der? Og hva mener du egentlig er unfair? På klippet ser det ut som om det går spor på begge sider. 

Han skulle ventet med angrep til det bli fri bane slik at den situasjonen ikke hadde oppstått. Å vinne OL med å kaste seg fram slik og etterlate motstanderen uten mulighet til å komme seg fram er jo bare trist.

Lovlig, kanskje; fair, nei. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (1 minutt siden):

Han skulle ventet med angrep til det bli fri bane slik at den situasjonen ikke hadde oppstått. Å vinne OL med å kaste seg fram slik og etterlate motstanderen uten mulighet til å komme seg fram er jo bare trist.

Lovlig, kanskje; fair, nei. 

Kaste seg frem ?

Det er jo 2 spor der. At TP velger det raskeste og korteste sporet som også gir han innersving og unngår treet som VK må svinge unna er jo bare taktisk lurt. 
At VK sitter der i laktat tåka og har begynt å tenke på en eventuell spurt er den eneste «feilen» som ble gjort her. 
Når VK oppdager feilen han har gjort er det allerede for sent til å svare og klare å komme foran TP før det smalner inn. 
TP gjorde alt riktig og holdt hodet kaldt nok til å ta innersvingen (bokstavelig talt) på VK 👍

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (17 minutter siden):

Han skulle ventet med angrep til det bli fri bane slik at den situasjonen ikke hadde oppstått. Å vinne OL med å kaste seg fram slik og etterlate motstanderen uten mulighet til å komme seg fram er jo bare trist.

Lovlig, kanskje; fair, nei. 

Med to spor i siste terrengparti før oppløpet synes jeg ikke det er unfair å ta et annet valg enn rytteren i tet.

Smak og behag selvsagt, men jeg synes mindre om utøvere som holder igjen underveis for å gjøre opp på de siste hundre meterne à la Northug (ikke at det var tilfelle her). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fair og race incident. Slik jeg oppfattet det prøvde Koretzky å sperre for Pidcock- også fullt lovlig. Dessverre for Koretzky kom Pidcock raskt nok til å få fremhjulet sitt foran. Manøveren til Koretzky kunne fungert fint på alle andre unntatt Pidcock.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koretzky bruker den naturlige linja som de fleste gjorde hele rittet. Den går på utsiden av treet og inn mot båndet der den følger kurven inn på enkeltsporet. Alle som hadde fri bane brukte den linja hele rittet. Pidcock satser alt på å passere i  den mindre optimale linja, der han må litt ut før han kommer til svingen. Han er et halvt hjul foran nå episoden skjer. 

Så ja dette er ikke noe "ulovlig" men jeg synes det synd for Koretzky som var vanvittig sterk i går. Det er nok ikke mange som vil angripe Pidcock i siste stigning. Dessverre kåla han det til for seg utenfor bildet. Hadde han ikke truffet treet vet vi ikke hva som ville skjedd:


Ja, jeg heier på Koretzky. Pidcock er imponerende sterk, og definitivt enda bedre på terreng enn landevi. Jeg bare synes han er dårlig lagspiller og sutrete. Det samme syntes jeg om Cavendish så det gå nok over om en 10-15 år 🙂

LarsB

  • Like 3
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen var interessant! Jeg skjønte ikke i løpet hvordan Pidcock kom seg opp igjen, men dette er altså forklaringen. Pidcock var egentlig ikke så overlegen sterk mot slutten likevel, men surfa inn på feil fra motstanderen og en frekk manøver.

Pidcock har jeg likt siden han gjorde et nydelig intervju med Rouleur som sen junior, men hans sympatiske trekk er ikke det som har utmerket seg de siste årene.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...