Gå til innhold

Norske proffer


baroudeur

Anbefalte innlegg

Visma gikk ikke inn i sykkel for å styrke seg i Norge. Hvis det hadde vært målet hadde de funnet på mer effektive tiltak.

Sykkelsponsingen var et tiltak for å bli bedre kjent i nye markeder og det har nok fungert mye bedre enn hva de hadde drømt om (også i Norge). Det lå ikke kortene at Visma skulle ha en så enorm suksess da de gikk inn.

Laget styres selvsagt ut fra sportslige resultater og mål, men jeg velger likevel å tro at ledelsen ikke er dummere enn at de skjønner det kan være lurt, på mange vis, å dra med seg noen norske unggutter hvis rytterne prestasjonsmessig er på høyden.

Finnes noen gamle podcasts hvor Moan snakker om satsingen med Kaggestad mener jeg. De ligger kanskje ute ennå for de som er interessert. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno-X mener at de får valuta for penga ved å satse på sykkel. Ligger nok store deler idrettsentusiasme og sykkelinteresse bak, men Reitan er jo ikke kjent for å kaste bort penger, så det må svare seg på et vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno X driver ikke sykkellag for å reklamere for seg selv men for å bygge kultur og lagånd i selskapet for medarbeiderne  

Bonus er at de får (litt) reklame ja 

99% av befolkningen aner ikke det finnes et norsk sykkellag og gir nok også fullstendig blaffen  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NjuK skrev (21 timer siden):

Skal man få ut merkevaren sin ved bruk av idrett i Norge, så ville jeg nok satset på noe annet enn sykkel. Sykkel er en idrett som får relativ liten oppmerksomhet i Norge. For oss som er over gjennomsnittet interessert, så tror vel vi at det er mye eksponering. Vi oppsøker sykling, den vanlige mannen/kvinnen i gata gjør ikke det. TDF er vel det rittet folk følger med på. Terrengsykling er enda verre. 

Usikker på om jeg er helt enig. Synes sykkel får mye omtale i Norge. Kan ikke være alt for mange idretter som får så mye mer omtale i løpet av ett år. Med unntak av fotball og de(den) største stjerna i Langrenn så skal man vel være over gjennomsnittet interessert for å få med seg noe særlig på de fleste idretter. 

  • Like 2

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nordmenn får med seg av sykkel her til lands må vi nok takke TV2 for og den gjengen der. Det er vel heller ingen som hadde sittet å sett på sjakk i romjula vis det ikke hadde gått på NRK feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er kult!

Thor har vært ute en vinternatt før. Men så handler det om å finne roller. Pleier å sammenlikne med Tyskland. De velger en kansler til å styre landet, og en president til å være et ansikt utad. Kanskje er det noen i uno x som kan gjøre en enda bedre jobb innad med mer tid, samtidig som Thor kan være en fin døråpner hos både sponsorer og rittarrangører som "president".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med Thor, flott syklist. Samtidig synes jeg det er litt rart han kommer inn nå og ikke før. På det nivået UNO X har kommet nå så vil jeg tro det ikke er like viktig å "kjenne alle". At Haugland har gjort en rå jobb er det jo ingen tvil om, så litt rart at han forsvinner nå som de har kommet opp på det nivået. Blir uansett spennende å se hvordan Thor gjør det og heier uansett på UNO X. Det de har fått til på relativt få år er imponerende 

  • Like 1

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel vert drømmen til Hushovd og være lagsjef for sitt "eget" lag. Dette er nok det nermeste han kommer siden han ikke fikk til og lage sitt eget sykkelag som han sier til NRK.

Er vel heller ingen hemmelighet att Hushovd har spilt en stor rolle når det gjelder inngangsbiletten til å delta i tdf for uno-x, så kansje en liten belønning dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (30 minutter siden):

Jeg hyllet Haugland og Kulset her på forumet i forrige uke etter TdF-kunngjøringen, men nå er begge kastet under lagbussen? Merkelige greier.

Neppe det siste vi har hørt om denne saken.

Jeg sitter med et helt annet inntrykk enn deg. Haugland annonserte sin avgang på X, og sa at han skal fortsette i Uno-x mobility med fremtidens prosjekter (eller noe slikt). Kulset er vel fortsatt leder i Uno-X og den som ansatte Hushovd? 
Om ikke noen sitter med info som sier noe annet virker dette ganske udramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knut7 skrev (1 time siden):

Men hva skjer med Haugland? Han har jo vært UX sitt ansikt, en meget engasjert fyr. Blir han "bare" styremedlem?

Skal vel fortsette i den andre delen av Uno-X jobben han hadde sammen med å være sykkelsjef. Tipper han hadde noe mer enn en 100% stilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men tror han brenner mer for sykkel enn diesel, 95 og lading! 
 

Og Kulset er ute, Ole Robert tar over som styreleder. Jeg får ikke dette til å gå opp, men kan være noen ukjente her. 

Endret av runermm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I pressemeldingen fra UX står det

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18042134/thor-hushovd-blir-general-manager-for-uno-x-mobility-cycling?publisherId=17846988&lang=no

Sitat

-Jeg er veldig glad for at CEO i Reitan Retail og eier Ole Robert Reitan har sagt ja til å overta som styreleder i Uno-X Mobility Cycling. I tillegg til sitt ansvar som daglig leder for Uno-X Mobility Norge AS, vil Jens Haugland være et sentralt styremedlem i Uno-X Moblity Cycling. Jeg fortsetter også i styret, og vi vil offentliggjøre flere styremedlemmer i nær fremtid, avslutter Kulset.

Gøy at de får inn Hushovd! Men de gjør tilsynelatende store endringer i lag som har gjort det meget bra, særlig de to siste årene...

 

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha noe med arbeidsmengde å gjøre, spesielt for Haugland. Han har jo egentlig en annen stilling i Uno-X systemet. De får inn en ekstra ansatt i Hushovd så Haugland ikke har to jobber. Kulset sitter med andre roller i Uno-X han også. Trenger ikke være noe dramatisk i dette, men at det kan se sånn ut skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Haugland sier til TV 2 at det er et «spennende steg å få på plass en så fantastisk ressurs som Hushovd», men sier at det ikke var et ønske fra ham selv å gi fra seg jobben.

Kan forstå at Kulset ønsker at Haugland skal fokusere mer på sin "opprinnelige" arbeidsoppgave, men jeg er litt skeptisk til at Haugland tilsynelatende skal såpass langt ut over sidelinja. Ref sitat ikke etter eget ønske.

Jeg har opplevd Haugland som en uselvisk lagbygger, mens Hushovd oppleves som i større grad ha fokus på seg selv. Hushovds meritter på sykkelsetet taler selvsagt for at han kan sykkelsirkuset ut og inn, ingen tvil om det, men opplever han som mye mer kynisk og galleonsfigur som tar mye større plass enn Haugland. Mulig det er det Uno-X trenger også, hva vet jeg, som sagt er jeg litt skeptisk men lar meg gjerne overraske positivt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hushovd var en god syklist, ikke åpenbart at han er en god general manager hvor poenget er å gjøre andre gode. Kan ikke se at han har noe som helst erfaring med det.

Haugland/Kulset har beviselig skapt masse ut av nær ingenting. Hvorfor endre det oppsettet?

Hvem som helst kan få tanksjåfører til å fylle stasjonene til UX. Å få et lag inn i TdF og WT er det få forunt å få til. Hvorfor er Thor og Ole Robert bedre egnet til dette enn Haugland og Kulset?

Min magefølelse er at det ligger en story bak her, som ikke har nådd offentligheten (ennå).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...