Gå til innhold

Lillehammer-Gjøvik på avsidesliggende veier/grus?


Anbefalte innlegg

Enkelt spørsmål:

Finnes det en fin rute med avsidesliggende veier og gjerne grus på det vesle strekket mellom Lillehammer og Gjøvik? Kan gjerne være en omvei.

Om du har GPS-spor er det ypperlig.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Sepeda endret tittelen til Lillehammer-Gjøvik på avsidesliggende veier/grus?

Har ikke konkret forslag til rute. Men pendler-rennet 180 på ski fra går fra Vingrom via Gjøvik og videre til Oslo. Mulig ruten her kan gi noen ideer, selv om ski-rute ikke nødvendigvis passer for sykkel. Fra Vingnes (Lillehammer) til Vingrom vet jeg ikke, men ser ut på kartet som om du i må på en skikkelig omvei innover fjellet om du vil sykle grus. 

https://www.strava.com/routes/3179045237831393218

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det år og dag siden jeg surra i de trakter, men hvis du kan eller vil sykle på andre siden av Mjøsa er det noen muligheter. Mener store deler av Nordre Kongsveg er fin grus. Også går den an å sykle opp mot Brøttum og Kløvstadhøgdvegen om man vil ha mer (grus).

Noe slikt ville vært mitt forslag uten at jeg har syklet eller finkjemmet ruta:

https://connect.garmin.com/modern/course/292369747

Lar det ligge offentlig litt for deling før jeg fjerner den. Er ikke så glad i å dele, ihvertfall ikke får jeg har sjekket ruta selv.

Endret av Soeder
La inn garmin rute
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysset over Mjøsbrua til Moelv, tok så fløtlivegen, næravegen og opp til lismarkveien/åsmarkvegen på en rute til Lillehammer for en stund siden. Bare næravegen er grus.

Grei rute, men det var kaldt og mørkt da jeg syklet så det var ingen stor opplevelse :classic_unsure:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...