Gå til innhold

Kongsvegen over Filefjell på sykkel.


Anbefalte innlegg

Hvor bør en starte og avslutte turen hvis en tenker dagstur fra A til Å uten å ta hensyn til overnatting. Tenker da mest mulig "ikke bilvei" men sykkelbart. Noen som har gps/stravaspor ? Ser ikke poeng å starte i Lærdal da jeg har syklet mye der og "vanlig" Filefjell. Men feks Borgund eller før der ? Evt starte på andre siden av Filefjell og sykle retning av Filefjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Litt usikker på om jeg skjønte spørsmålet...

Du har syklet mye i området Lærdal-Filefjell, men du vil ha dagstur uten overnatting, uten retur til startsted litt lenger nord? Så start på Filefjell og sykle med fallende høydemeter er kanskje best?

Galdanevegen, Øygardsvegen og Vindhella er nokså obligatoriske å se. Det er pt ikke sykkelforbud her, men jeg vet de diskuterte det av frykt for mye trafikk og akselererende slitasje.

Skrytebilde: En miks av folk fra NOTS, Rekkje mm og entreprenører på kurs i tørrmuring og restaurering i 2015. Dette er et stykke ned ved Helleren om jeg husker rett, der innleide nepalesere hadde en mildt sagt tøff jobb.

MG_3929.png.574a7837b35314bf4978053fe6845316.png

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var noe uklar. Det jeg mente var vel at jeg kjenner godt til «raskeste vei» Lærdal-Tyin/Filefjell gjennom feks JR, men her ønsker jeg da minst mulig bilvei og mest mulig Kongsvegen. Alternativ 1 er å sette en bil en plass hvor vi tenker å avslutte og så annen bil der vi starter. Alternativ 2 er å ta Kongsvegen den ene veien og så asfalt tilbake. Usikker på evt om det er best opplevelse å sykle nedover mot Lærdal på Kongsveien eller opp mot Tyin/Filefjell. Men tolker deg som at det er best nedover for de fleste. Og videre hvordan syklingen mellom vangsmjøsi og Filefjell ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...