Gå til innhold

SLX gir skifter er slarkete


Anbefalte innlegg

Jeg har en sykkel som er drøyt 11år med Shimano SLX girskiftere. Girskifteren er to-delt, en alu-klemme som er festet i styre, og en girmekanisme som er festet i klemmen.
På venstre siden er det en skifter for tre gir, selve girhuset er litt slarkete og beveger seg i forhold til klammeret i alu når jeg girer. Når jeg rugger på det så ser jeg at det er litt bevegelse.

Er de to delene montert samen med clips, festeskrue, nagler og i såfall hvor finner jeg dette ?
Må jeg demontere hele girmekanismen for å komme til ?

Så har jeg bladd litt på shimano sine sider men der er det ikke lett å finne frem, ikke finner jeg noe matnyttig på youtube heller

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant etterhvert ut av det. Måtte skru ut to småskruer som holdt fast indikatorhuset. Det er to skruer med innvendig skeskant spor der som går mot klemma som går rundt styret. Den ene var løs.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...