Gå til innhold

Sitte på Stjørdal - Dombås tirsdag 30 eller onsdag 31.juli


Anbefalte innlegg

Hei, legger ut på den årlige turen til Sauda i neste uke. Planen er å dra tirsdag eller onsdagsmorgen 30/31 juli. Da Trollstigen er stengt, blir ruta over Dovrefjelll. For å slippe transport-etappen Stjørdal - Dombås, som jeg har syklet flere ganger, tenkte jeg å starte på Dombås. Tog er litt styr, da jeg må bytte tog i TRD og det ikke er mulig å reservere sykkel fra Stj-TRD. 

Det beste og enkleste hadde vært å fått skyss med en trailer/varebil etc som kjører den strekningen. Er det noen her som kjører den ruten eller kjenner noen som gjør? Betaler for tjenesten.

Er en rekke langtransportfirma på Stjørdal, er det noen som kjenner til hvordan de generelt stiller seg til å ta med en ekstra + sykkel?

Tog/buss er ikke så enkelt som det burde vært. Bare ett begrenset antall bussruter som tar med sykkel og da bare hvis sjåføren mener det er plass. Lokaltog kan en ikke reservere sykkel på, og er det satt inn buss for tog har en plutselig en utfordring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

johs78 skrev (12 timer siden):

Hei, legger ut på den årlige turen til Sauda i neste uke. Planen er å dra tirsdag eller onsdagsmorgen 30/31 juli. Da Trollstigen er stengt, blir ruta over Dovrefjelll. For å slippe transport-etappen Stjørdal - Dombås, som jeg har syklet flere ganger, tenkte jeg å starte på Dombås. Tog er litt styr, da jeg må bytte tog i TRD og det ikke er mulig å reservere sykkel fra Stj-TRD. 

Det beste og enkleste hadde vært å fått skyss med en trailer/varebil etc som kjører den strekningen. Er det noen her som kjører den ruten eller kjenner noen som gjør? Betaler for tjenesten.

Er en rekke langtransportfirma på Stjørdal, er det noen som kjenner til hvordan de generelt stiller seg til å ta med en ekstra + sykkel?

Tog/buss er ikke så enkelt som det burde vært. Bare ett begrenset antall bussruter som tar med sykkel og da bare hvis sjåføren mener det er plass. Lokaltog kan en ikke reservere sykkel på, og er det satt inn buss for tog har en plutselig en utfordring. 

B. Iversen er ihvertfall veldig vandt til å sende med sykler. Firmaet jeg jobber i bruker de hele tiden til å sende 3-hjuls, og tandemsykler som tar mer plass enn en mtb/gravel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...