Gå til innhold

Sjusørittet


Anbefalte innlegg

Går visst til helga👍🏻🙂. Aldri syklet dette før, men kan være aktuelt såfremt jeg blir frisk fra forkjølelse.. trenger ritt, så slikt sett håper jeg💪🏻
 

Kan noen si litt om løypa? Har en fulldempet rittmaskin, samt en ht med stiv gaffel (typisk birkensykkel). Hva funker best her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To terrengpartier- første ved Hornsjø og andre i øvre del av Rosinbakken. Ingen er utfordrende, men det rister litt, spesielt ved Hornsjø der en får skikkelig fart nedover skiløypa. Står stiv gaffel på min hardtail nå, får se om jeg gidder å bytte. Kan miste gruppa ved Hornsjø med det, men legge seg litt framme så går det vel. Har ikke vurdert fulldemperen, selv om Feks Lysakerud bruker det. Klevgård bruker stiv gaffel og han sykler rimelig kjapt med det. Det går noe så voldsomt fort oppover asfalten etter start, fine vinglass i premie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otoen skrev (8 timer siden):

Går visst til helga👍🏻🙂. Aldri syklet dette før, men kan være aktuelt såfremt jeg blir frisk fra forkjølelse.. trenger ritt, så slikt sett håper jeg💪🏻
 

Kan noen si litt om løypa? Har en fulldempet rittmaskin, samt en ht med stiv gaffel (typisk birkensykkel). Hva funker best her? 

Du som kan sykle terreng kan fint sykle dette med birkenoppsett. Kun syklet en gang(på fulldemper) men skikkelig grusritt slik jeg ser det. Jeg ville nok valgt HT med gaffel selv, men tror ikke jeg hadde bytta om stiverten sto på 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusritt med to enkle terrengpartier. Ei skummel dump på det ene terrengpertiet, hvis de ikke har utbedret det. Skulle vært ei bru over ei skikkelig stygg dump. 
Stor hastighet oppover og nedover på grusveier med mye vaskebrett. Høyt tempo, hvor det lønner seg å ligge i ei gruppe. 
Rittfulldemper funker fint, får litt mindre slag i kroppen på vaskebretta når det går i 50km/h ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griseflaks med været. Bare en skikkelig skur omtrent halvveis. Kjørte fra de to gravelgutta, så det ut til. Men jammen kom han ene som ei kule på slutten og snek seg foran. Var nesten 120 til start- elitegutta var med og kjørte mellom 400 og 500 watt opp første bakken. Ble litt strekk i feltet. Flott ritt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...