Gå til innhold

Valdresrittet


Anbefalte innlegg

I dag sykla jeg Valdresrittet i strålende sol og vil anbefale det til alle som har lyst å sykle et feelgood ritt😀 

Superbra arrangert, bra logistikk og flotte stier samt litt grusvei.

Funker på hardtail, men jeg velger fulldemper med låsbare dempere. 
 

Arrangeres rundt 20. juli hvert år på Vaset Stadion. 
 

Det er et ritt som definitivt fortjener flere deltagere😀

  • Like 3

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ikke den eneste 🙂 var min første deltagelse på valdresrittet. Målet var å ikke komme sist i mål og det tror jeg gikk selvom tidsmålet røyk med ca 20 min. Det som var artig var at dette startet som en greie for far men endte opp som en happening for hele familien! Då tommel opp, bra rute med variert terreng og flott event totaltsett. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valdresrittet er et ritt alle som liker å sykle ritt bør plotte inn i kalenderen. God mix av grus og terreng, stier som er lettsyklet, men som man med rittfulldemper eller som god på sti tjener tid på. Et av de flotteste terreng-maratonrittene imo. 
Som familiefar tok vi rittet som en del av en Valdresferie, med bla. topptur med ungene til Bitihorn og ridetur dem før avreise. Man kan overnatte både i nærheten av Fagernes, eller Beitostølen eller Golsfjellet ++ 


Jeg startet mitt 3. Valdresrittet, med relativt fine tider til meg å være å forsvare. Følte jeg fikk en god start men røyk med en punktering tidlig i første terrengparti jeg ikke fikk tettet. Startet i pulje 1 og satt fint med i 2./3. pulje der med gode bein da det freste bak meg.. guffa tøyt ut, og det måtte 2 "ormer" og 2 patroner til for å få det tett. Da hadde det gått 10-12 min og jeg valgte å sykle rolig tilbake til arenaen. Kjett, men første punktering på 11 år som sykkelmosjonist 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...