Gå til innhold

Drikkesekk (ikke vest…)


Anbefalte innlegg

Har endel 30km+ løpeturer foran meg ifm maratonoppladning, og jeg trenger en drikkesekk. Har fra før en Salomon-vest med 2x 500ml flasker som er på fremsida, men dette får jeg helt noia av underveis. Derfor tenker jeg sekk med 1/1,5 liters blære er et bedre alternativ. 
 

Vil jeg bli like irritert av ei blære på rygg som med to hoppende flasker på fremsida? Har dere noen erfaringer med lettesekker som duger til formålet? Sekk er jo litt mer sykling enn vest foråsidetsånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en relativt lett uswe-sekk, men har nettopp gått motsatt vei fordi jeg aldri har klart å få den til å slutte å danse. Dette har blant annet ført til store gnagsår når jeg løp i singlet i varmen.

i løp på «bare» 30km ville jeg også tenkt det var en fordel å kunne enkelt fylle på flaskene på drikkestasjoner i stedet for å måtte åpne sekken for å fylle. Alternativet med mye drikke i sekken fra start er i alle fall i mine øyne oppskriften på dansende sekk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tidligere Salomon vest/sekk for blære som er ganske grei, passer dog ikke helt meg, synes meshen foran sitter litt skjevt sånn at glidelåsen går opp. Men når den sitter så sitter den veldig godt.

Viktig er å tømme helt for luft, og gjerne ha en som har kompresjonspose eller strikker til å holde blæren. Sett litt på lignende i det siste, og Osprey Duro virker veldig fin (generelt fan av Osprey).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper en del med Duro 6 fra Osprey. Den har flasker foran, men også mulighet for blære bak. Flere smårom bak og rundtomkring. 

Personlig liker jeg å løpe med flakser foran, og syntes det "danser" litt mye på ryggen med blære der. Motsatt når jeg sykler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp 30k igår, ble så forbanna på flaskene foran at jeg drakk det jeg kunne etter 11k og tømte ut resten. Dreper løpegleden helt jo. Og hvis drikkeblære er like irriterende må jeg finne meg nye ruter å løpe hvor jeg kan sette ut drikke på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vannet som skvulper? Det vil vel skvulpe foran og bak. Bak vil vel være litt mindre irriterende siden du ikke får skvulpingen like merkbart. Fungerer ikke bak, er vel neste steg sportsbh..

Det finnes belter med drikkeflasker. Må innrømme at jeg tenker litt nybegynner når jeg ser det, men det ser ut til å funke for endel.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathan sine små på hoften er ganske greie, men synes det er stor forskjell på blærene og hvordan de er oppbevart. Blære helt tom for luft med kompresjon rundt er det diggeste synes jeg, da merker man den ikke mye. Men hater generelt å løpe med vest etc, og løper mest i marka, så blir påfyll i bekk eller markastue på lengre turer (Nathan belte med én flaske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2024 at 9:27 AM, pharynx said:

Løp 30k igår, ble så forbanna på flaskene foran at jeg drakk det jeg kunne etter 11k og tømte ut resten. Dreper løpegleden helt jo. Og hvis drikkeblære er like irriterende må jeg finne meg nye ruter å løpe hvor jeg kan sette ut drikke på forhånd.

Du har soft-flaske selvsagt? Og vesten er "snugg-fit"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pharynx skrev (På 22.7.2024 den 9.27):

Løp 30k igår, ble så forbanna på flaskene foran at jeg drakk det jeg kunne etter 11k og tømte ut resten. Dreper løpegleden helt jo. Og hvis drikkeblære er like irriterende må jeg finne meg nye ruter å løpe hvor jeg kan sette ut drikke på forhånd.

Etter 30K er det ikke flaskene som gjør deg forbanna, men distansen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...