Gå til innhold

Nextie Racing Road vs alternativer (~50mm dype, ~30mm brede, ~10k)


Anbefalte innlegg

52|63 med 350-nav antar jeg @baroudeur?
Er nemlig ute etter de selv og fikk for få dager siden vite at de ikke kan leveres før på sensommeren som du skriver. Kommer trolig til å gå for et sånt selv om det er litt leveringstid.

Med 240-nav kan de leveres på ca 14 dager, men prisøkningen var litt i overkant for min del.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (12 minutter siden):

Har ikke funnet noen gode, tilgjengelige alternativer til 52|63 i samme prisklasse og med lignende spesifikasjoner, men er åpen for forslag.

Roval Rapide CL II eller blir de for smale?

Her har de Reserve på lager forresten:

https://www.westbrookcycles.co.uk/reserve_wheels_52-63_700c_turbulent_aero_wide_wheelset_-_dt_350-29771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skoje Ja, stemmer. Synes også differansen mellom 240 og 350 var i overkant.

@mralfred Har lyst på noe annet enn Roval siden de skal stå på en Specialized. Noen ville argumentert motsatt, men jeg synes det er greit å blande litt. Ville nok heller ikke hatt Bontrager på en Trek eller Black Inc på en Factor heller.

Har funnet dem på lager flere steder, på i UK og US, men når man regner med frakt og mva blir det fort ganske dyrt.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om 52|63 DT240, som fortsatt leveres til den gamle tilbudsprisen på 20,4k med 14 ukers levering, med hovedformål om dype hjul som utmerker seg som sidevindstabile, hadde jeg ikke tvilt veldig lenge.

Jeg solgte originalhjulsettet på min SL7 Expert ubrukt for 10k og kjøpte dette, og tenker (etter én sesong) at det var min beste sykkelinvestering noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det leveres ikke til den gamle tilbudsprisen lenger, prisen har gått opp.
Nettsidene til SantaCruzsykler.no er ikke oppdatert med nye priser ser jeg.

Hadde de hatt igjen på lager av varianten med 240-nav hadde man fått den gamle prisen, men de er tomme og må bestille opp nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fått eit godt inntrykk av Btlos, og ville ikkje nølt med å handle meir frå dei. Ca. 30 mm breie og 50 mm djupe finst her:

https://btlos.com/cx-gravel/gravel-hook-carbon-wheels?filter=47,12

https://btlos.com/all-road/ar-clincher-hook-carbon-wheels?filter=47,12

Trykk vidare inn og konfigurer eit hjulsett for å finne aktuell pris.

Sjølv om prisane er gode er det masse å spare på å kjøpe komponentane laust, og bygge sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruskverner skrev (4 timer siden):

Hvis det er snakk om 52|63 DT240, som fortsatt leveres til den gamle tilbudsprisen på 20,4k med 14 ukers levering, med hovedformål om dype hjul som utmerker seg som sidevindstabile, hadde jeg ikke tvilt veldig lenge.

Har gått opp dessverre. Koster noen lapper mer nå. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggan skrev (1 time siden):

Hva med kina-hjul? CRW får veldig gode skussmål på Weight Weenies-forumet, og har et sett som er 50/60mm og veier 1290g. De har også et sett som er 40/45mm og veier 1180g.

image.png.0b671c37fa1148bf8a3469c79e3d9fda.png

Er ikke fremmed for kinahjul, men da må prisdifferansen mot Reserve være ganske stor for at det skal være verdt det. Har funnet en aktuell modell fra Farsports som jeg skal sende epost på, men de rimeligste jeg har funnet med ok specs blir fort 12-15k. 

Vekt betyr ikke så mye. Jeg er mer opptatt av at de skal være stabile i vinden og nedover med 50-60 mm dybde, samt være ganske brede og hooked. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hap skrev (11 timer siden):

Nextie ser ut til å være tilbake på XXL
Er det noen som har førstehåndserfaring med disse? Pris/spec ser veldig lovende ut. 

Vet innkjøper sykkel hos xxl har brukt de selv, så de er iallfall ikke tilfeldig valgt som produsent. Hadde kjøpt de over 303S skulle jeg kjøpt i dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/14/2024 at 2:00 PM, baroudeur said:

de rimeligste jeg har funnet med ok specs blir fort 12-15k. 

12-15k??

Btlos, som eg nemnte over, har felgar som er hooked, 31 mm breie, 54 mm djupe, og som kostar $190 per stykk. Frakta er $80. Totalt, inkludert moms, blir det kr 6100. Så blir det naturlegvis litt ekstra for nav, eiker og niplar. Eit par Shimano 105 nav kostar kr 1500.

Både Btlos og Nextie er forøvrig Kinakarbon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hap skrev (12 timer siden):

Nextie ser ut til å være tilbake på XXL
Er det noen som har førstehåndserfaring med disse? Pris/spec ser veldig lovende ut. 

Takk, bestilt!

Det ser ut som jeg har fulgt med på feil produktlenke som tydeligvis er erstattet med en ny.

Blir slanger og resirkulering av fjorårets Pirelli-dekk i første omgang.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (4 minutter siden):

12-15k??

Btlos, som eg nemnte over, har felgar som er hooked, 31 mm breie, 54 mm djupe, og som kostar $190 per stykk. Frakta er $80. Totalt, inkludert moms, blir det kr 6100. Så blir det naturlegvis litt ekstra for nav, eiker og niplar. Eit par Shimano 105 nav kostar kr 1500.

Både Btlos og Nextie er forøvrig Kinakarbon. 

12-15k for ferdige hjulsett ja. Kan godt hende det er mulig å få det litt billigere. Skal man bygge selv må man jo ta tidskostnaden i betraktning og da blir det veldig mye dyrere.

SL7 som hjulene skal på er også kinakarbon (eller Taiwan da) så det gjør ingenting. Det gjelder vel de fleste sykler egentlig.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, baroudeur said:

12-15k for ferdige hjulsett ja.

Det betyr at bygginga kostar like mykje som hjulsettet (og det stemmer i Btlos sitt tilfelle), og det synest i alle fall ikkje eg at det er verdt.

Men det betyr jo også at dei ferdigbygde hjula til XXL absolutt er konkurransedyktige på pris.

Endret av torhovland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (4 minutter siden):

Det betyr at bygginga kostar like mykje som hjulsettet (og det stemmer i Btlos sitt tilfelle), og det synest i alle fall ikkje eg at det er verdt.

Nei, jeg tenker også at det fort ikke er verdt det å bestille komplette hjul i dette segmentet fra utlandet.

Btlos 54 mm med DT 350 havner for eksempel på 15 341 NOK ferdig levert.

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, baroudeur said:

Takk, bestilt!

Det ser ut som jeg har fulgt med på feil produktlenke som tydeligvis er erstattet med en ny.

Blir slanger og resirkulering av fjorårets Pirelli-dekk i første omgang.

Bestilt jeg og. Skal på en ny FARA F/Road med 30mm dekk så tror det blir knall. Spent på kvalitet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (3 timer siden):

Vet innkjøper sykkel hos xxl har brukt de selv, så de er iallfall ikke tilfeldig valgt som produsent. Hadde kjøpt de over 303S skulle jeg kjøpt i dag.

Over 303s pga pris eller funksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er vel ganske lik (jeg betalte 10 698,- for 303S og 10 499,- for Nextie), men på papiret ville jeg kanskje valgt Nextie:

Nextie vs 303S
Vekt: 1550 g vs 1530 g
Profil: 49/54 mm vs 45 mm dybde
Indre/ytre bredde: 24/31 mm vs 23/27 mm
Nav: DT 350 vs 76/176 DB nav
Hooked: Ja/Nei

Vanskelig å si noe om forskjellen i praksis før jeg har prøvd begge, men jeg ville nok uansett ikke hatt to av samme. 303S ser bedre ut og passer bra til grussykkelen som har andre Zipp-komponenter. Blir sikkert G40 XPLR på dem også nå.

  • Like 3

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...