Gå til innhold

Rallarveien


Anbefalte innlegg

Er det noen som har Stravaprofilen på Rallarveien?
Vurderer denne i motsatt retning (Flom - Haugastøl). Kona på el-sykkel og jeg på racer.

Vet at det starter med grus-klatring.

Noen som har gjennomført dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Jeg har syklet denne veien også. Bratt og fin klatring i starten ja, men så er det verste over når du kommer opp til Myrdal.  Det er et par uker siden jeg syklet andre veien, og da var det en god del flekker med snø, og jeg tviler på at alt er borte nå.  Jeg kjørte 32mm dekk, og det er minimum synes jeg, jeg fikk også en punktering.  Men alt går seff hvis en vil og er litt forsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykla Flåm - Haugastøl og Haugastøl - Flom for noen år siden med en kompis. 

Fin tur med bra med høydemeter fra Flåm og opp.

Mener vi hadde 5timer aktiv sykling opp og 4 ned igjen dagen etterpå.

Største problemet på vår tur var at de som kom motsatt vei ikke var obs på at man kunne sykle opp og det ble dermed noen situasjoner hvor vi nesten kolliderte med «svimete tursyklister» som synes vi sykla for fort oppover bakkene.

Vurderer t/r på en dag i år med eldste datteren, ,men da vil jeg ha tur uten snøflekker for det blir slitsomt nok som det er.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hytte langs Rallarvegen (ikke langt unna Vatnahalsen), og har både syklet og gått mye i dette området. Har sett de siste par årene at enkelte sykler i "motsatt" retning fra Flåm mot Haugastøl. Det går stort sett helt fint, men man må påregne en del "motgående" trafikk. Stigningen fra Flåm og inn til bunnen av Myrdalssvingene er ganske snill. Myrdalssvingene opp til Vatnahalsen er bratte. Store deler av Flåmsdalen er asfalt, med grus fra Berekvam. 

Forøvrig er denne siden ganske grei å bruke:

https://www.haugastol.no/rallarvegen-report

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...