Gå til innhold

Sykkelcaps for de som er tjukke i huet


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en sykkelcaps, men med så mange andre stretchy hodeplagg så kommer de gjerne i "one size fits all" men der er ikke jeg. 

Har en fra Rapha i M/L som skal være opp til 64cm str og burde passe fint, men den sitter for stramt til at det er behagelig å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapha skal være romslig, så jeg vet ikke om dette er til nytte, men jeg forsøker:

Blant one size-luene opplever jeg at noen av de letteste er så strekkbare at de strammer lite, som for eksempel Castelli A/C.

GripGrab er eneste merke der jeg har returnert hodeplagg i L på grunn av for romslig størrelse. Gjaldt vinterlue, men mulig at deres sommercaps også er romslige.

Odlo har cap i L/XL, uten at jeg vet mål.

Etsy kan være et fint sted å kjøpe eller få skreddersydd caps i stor størrelse.

Ser på nettet at enkelte utenlandske forhandlere tilbyr ekstra store størrelser på sykkelcaps. Ref. innlegg over fra @Mannen Faller Ikke 🙂

34137_cinelli_cotton_cycling_cap.jpg.728846326027745d3e7d1dbf5f9f9eb0.jpg

Caps for dem som ikke tar seg selv for alvorlig fra Cinelli...

CinelliHOTON.jpg.d5aa671e8274c1d9aad9532484fa2f96.jpg

....inkludert Granita fra vår egen @HOTON kommer i one size og passer meg, men er ikke spesielt store 🙂

  • Like 1

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn av nysgjerrighet. Når er det egentlig en bruker en sykkel cap? Jeg har ikke brukt en siden 1999, da det var sterkt ukult å bruke hjelm, ettersom hjelm var på nivå med vernesko om en skulle gå en tur i skogen.

Når det er kaldt pleier jeg å bruke en Vaude neopren-aktig luesak, som er veldig stor (men min skalle er ca 61cm), og når det er veldig varmt bruker jeg ingenting, og når det er litt kjølig bruker jeg en oppklippet buff (halv).

Er det for å holde regn og sol unna briller / øyner? Litt kjipt å ikke ha noe på ørene når det regner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen Faller Ikke skrev (2 minutter siden):

Bare sånn av nysgjerrighet. Når er det egentlig en bruker en sykkel cap? Jeg har ikke brukt en siden 1999, da det var sterkt ukult å bruke hjelm, ettersom hjelm var på nivå med vernesko om en skulle gå en tur i skogen.

Når det er kaldt pleier jeg å bruke en Vaude neopren-aktig luesak, som er veldig stor (men min skalle er ca 61cm), og når det er veldig varmt bruker jeg ingenting, og når det er litt kjølig bruker jeg en oppklippet buff (halv).

Er det for å holde regn og sol unna briller / øyner? Litt kjipt å ikke ha noe på ørene når det regner.

Jeg bruker det i regn, og som nevnt over er de fra Bioracer såpass store at de går bittelitt nedover ørene og sånn sett gode å ha på litt kjøligere dager. Og på podiet da😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvordan #22 korresponderer med denne fra Bioracer, hvor du kan dra ned ting over ørene 🙂

Men dersom jeg skulle syklet i regnet (på et ritt jeg meldte meg på i godværsdager), så ser jeg fordelen med skygge over brillene.

Cycling caps | Bioracer

...men var sikkert ikke akkurat denne modellen dere tenkte på.

Landeveishjelmen min er såpass aero at jeg trenger stort sett den luften jeg kan inn i hjelmen, og med den syke farten jeg sykler blir all svette blåst bakover....

Bioracer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64 vet jeg ikke, men til 61 passer Specialized og så vidt Castelli - sistnevnte er som Sepeda nevner veldig elastisk, men man får gjerne impregnert en kant i panna etter endt sykkeldag.

Gore, Rapha og de fleste generiske OS-capser passer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er ikke like tjukk i huet som deg, bare 61 cm eller deromkring, men min erfaring er at sykkelcapser fra de fleste produsenter kan variere i størrelse, til tross for at det er samme modell (men ulike farger). Tror det er slik at enkelte krymper mer enn andre i vask kanskje.

Bruker forøvrig nesten alltid sykkelcaps. Ekstremt anvendelig plagg!

Sepeda skrev (På 17.7.2024 den 9.14):

Sol, regn, snø, kulde, svettetransport, personlig stil, sykkelkultur, historie og #22.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...