Gå til innhold

Hjelp meg velge riktig


Anbefalte innlegg

Har kjøpt sykkelrulle Tacx Flow Smart. Tanken er å trene innendørs halvparten av året ved å sykle med zwift f. Eks. Og så mangler jeg sykkelen. 

Har sett for meg: 90% sykling på asfalt, men ønsker noe som tåler også litt dårlig vei, grus. Av bruk utendørs kan jeg se for meg dagsturer på Sørlandet og lengre turer nord i Danmark. Jeg er ikke glad i mye stigning, men det er vel uungåelig i Norge. 

Mulighet for å pakke med meg litt ting. Helst bagasjebrett og sekker som kan festes til den. 

God giring. 

Er dame og 155 cm lav. Ønsker å kjøpe brukt sykkel, men aner ikke hva jeg skal gå for. 

Budsjett for sykkel ligger rundt 7000. Ja det er ikke allverden, men ligger ganske mye ute på finn. Jeg kan kjøre et lite stykke for prøve/hente sykkelen. 

Jeg vil helst kjøpe kun 1 sykkel som kan brukes både til sykkelrulle og turer/trening ute. Men om disse to ikke kan kombineres må jeg kanskje kjøpe to? 

Min erfaring med sykling fra før av er begrenset, har hatt kun 1 sykkel før, den var basic fra Jula og det har gått fint. 

Jeg setter stor pris på hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe sånt:

https://www.finn.no/361315846
 

Stikkord du bør se etter er hydrauliske skivebremser, 12x100mm(foran) /142mm (bak) akslinger i hjulene.
Samt sram apex eller rival, eller shimano grx eller tiagra komponenter. 
 

Husk at du kan prute på Finn, og at du bør sjekke tilstand på sykkelen (rust og slark er dårlige tegn). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...