Gå til innhold

Teltplass rundt Moss


Anbefalte innlegg

Jeg skal på en tur nedover sørlandet, med start i Oslo. Jeg driver og planlegger turen nå, men siden jeg skal ha med en person så er jeg litt mer nøye på kvalitet og regler. Rundt Moss kan jeg sikkert finne flere steder, men det er ingen som egentlig peker seg ut som veldig bra, og det er overraskende lite informasjon på nett. 
Det ønskelige er ikke campingplass, det må være relativt lett tilgjengelig, mest mulig privat, lett å telte (f.eks. jevn grunn),  og flott natur (ikke absolutt krav). Planen er å sykle inn, lage seg litt mat og å nyte utsikten en time eller to før man bysser, og få seg en god og bekymringsløs natt, og å komme seg av gårde neste dag. Det gjør ikke noe å ta en liten omveg fra Moss for en "innertier", f.eks. innen 30 min. radius. Vi skal ta Mosseferga neste dag.
Er det noen lokale som har et knallsted de kan dele? Eller andre som har god erfarning med et bra overnattingssted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller fineste vil kanskje være overnatting på søndre Jeløy, under åpen himmel. Hele Søndre Jeløy er naturreservat med begrensede muligheter for å slå opp telt. Søndre Jeløy er ganske værutsatt. Dersom det er mye vær er det mindre værutsatt på øst/nordsiden. 

Det er også gode muligheter ved Vansjø. Du kan kanskje finne litt info her: Turbrosjyre_Moss_03.21_nett.pdf

Årefjorden er også veldig fint. Følg kyststien lengst syd her: Fuglevik – Årefjordtangen (ut.no)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stosu skrev (1 time siden):

Det aller fineste vil kanskje være overnatting på søndre Jeløy, under åpen himmel. Hele Søndre Jeløy er naturreservat med begrensede muligheter for å slå opp telt. Søndre Jeløy er ganske værutsatt. Dersom det er mye vær er det mindre værutsatt på øst/nordsiden. 

Det er også gode muligheter ved Vansjø. Du kan kanskje finne litt info her: Turbrosjyre_Moss_03.21_nett.pdf

Årefjorden er også veldig fint. Følg kyststien lengst syd her: Fuglevik – Årefjordtangen (ut.no)

Litt ute etter spesifikke plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...