Gå til innhold

Krise! Girøre til GT FURY i Hafjell- området?


Anbefalte innlegg

Vi er på ferie i Hafjell og guttongen har knekt girøret på sin GT Fury 2022. Er det noen som har ett eller to liggende, eller som vet hvor i nærheten jeg kan få tak i?

Kan antakelig få med post over natt fra Response Nordic hvis det er dårlig stelt i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite svar her. Leie er vel alltids en grei løsning. Mange har erfart at å leie kan være billigere eller ikke så verst løsning alt i alt, da syklene får mye juling. 

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spacer.png

https://boardshop.no/gt-tilbehør/k33039/girøre-gt-2019--gt--fury-standard

Ser ut til å være en modellspesifikk henger, altså ikke UDH(Jeg har en UDH liggende men den vil ikke passe). 2019-2022 skal være samme.

 

Husk også at selv med nytt girøre kan selve giret også være bøyd så nytt girøre alene betyr ikke automatisk at girene vil fungere perfekt særlig når smellen har vært hard nok til at girøret knakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har kontroll på type hanger og det der. Response Nordic i Trondheim har også. Ville bare så gjerne ha det litt før tiden det tar å få det der ifra. 

Står fint til med giret. Knakk plutselig på en helt streit landing i Roller Coaster. Tretthetsbrudd eller noe. Ikke antydning til en skramme på bakgiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har syklet masse uten kjede i Hafjell. Om han kun sykler heisbasert, trenger han ikke kjede. Skru av kassetten, bakgiret og kjede og opplev hvor bra opphenget fungerer. Og at man må bremse mindre for å opprettholde momentet. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chalshus skrev (15 timer siden):

Har syklet masse uten kjede i Hafjell. Om han kun sykler heisbasert, trenger han ikke kjede. Skru av kassetten, bakgiret og kjede og opplev hvor bra opphenget fungerer. Og at man må bremse mindre for å opprettholde momentet. 

Dette.

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisch skrev (26 minutter siden):

Har sett på tv på sånn DH løp at de tråkker ganske mye innimellom der og. 

Hvis alternativet er å ikke sykle, så er å sykle uten kjede bedre 🙂

Hvis NM skal vinnes bør det jo på med kjede... så kommer an på hva som er formålet.
 

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (8 timer siden):

Hvis alternativet er å ikke sykle, så er å sykle uten kjede bedre 🙂

Hvis NM skal vinnes bør det jo på med kjede... så kommer an på hva som er formålet.
 

Har en Scout og, så sykle får han. Er nok noen sekunder å hente i NM  løypa på å kunne tråkke litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermann skrev (30 minutter siden):

Var det ikke Neko Mulally som ble nr 4 med røket kjede i Hafjell i 2014?

Hafjell er flott uten kjede. 

 

Kanske det kunne blitt seier, med kjede...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JoeT skrev (41 minutter siden):

Skrev ikke du lenger opp at det er en del tråkking i utfor?

Hvem jeg? Jeg har mest trua på at å ha mulighetene for å tråkke litt innimellom når det skal kjøres race er raskest ja, selv om at det finnes noe tilfeller der det har gått bra uten😊.

Vi har fått tak i girøre, og junior er igang på DH sykkelen igjen, godt fornøyd. Mulig jeg tester noen laps selv nå, uten kjede😅

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chalshus skrev (56 minutter siden):

Sånn i etterkant vil jeg mene at et girøre eller to og kanskje andre vitale deler som ekstra hjulsett, dekk, klosser, skiver og bakgir er veldig greit å ha liggende i bilen. 👀👀😉
 

 

Har 3 girører, 3 dekk, 3 kjeder, 4 slanger, slangeløs guffe, tape, ventiler, 6 sett bremseklosser, bremseolje dot og mineral, girwire/strømper kjedevoks, trinsehjul, vaskemidler/utstyr og maaassse verktøy med til de 3 andre syklene vi har med oss fra Senja i stasjonsvogna, + mye annet 3 syklister+ 1 i støtteapparatet trenger for 3 uker med heisbasert sykling langt hjemmefra, i våte og tørre og forhold. At jeg glemte girøre til sykkelen vi kjøpte brukt her sørpå, er selvfølgelig toskete, men forhåpentligvis ett engangstilfelle. Neste år må vi og ha med noen ekstra hjul, komplette bremser, eikespennmåler(er tonedøv) og bakgir(hvis vi ikke bare kjører uten kjede da😅). 

  • Like 1
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisch skrev (10 timer siden):

Har 3 girører, 3 dekk, 3 kjeder, 4 slanger, slangeløs guffe, tape, ventiler, 6 sett bremseklosser, bremseolje dot og mineral, girwire/strømper kjedevoks, trinsehjul, vaskemidler/utstyr og maaassse verktøy med til de 3 andre syklene vi har med oss fra Senja i stasjonsvogna, + mye annet 3 syklister+ 1 i støtteapparatet trenger for 3 uker med heisbasert sykling langt hjemmefra, i våte og tørre og forhold. At jeg glemte girøre til sykkelen vi kjøpte brukt her sørpå, er selvfølgelig toskete, men forhåpentligvis ett engangstilfelle. Neste år må vi og ha med noen ekstra hjul, komplette bremser, eikespennmåler(er tonedøv) og bakgir(hvis vi ikke bare kjører uten kjede da😅). 

Typisk at det er den ene tingen man ikke har som ryker 😄 

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...