Gå til innhold

Hvem er grunneier her-app?


Anbefalte innlegg

Finnes det allerede så gi meg link.

men altså, en app som bruker min nøyaktige posisjon og kan fortelle meg hvem som er grunneier. Ja, jeg vet det krever bankid, men det må da kunne implementeres?

jepp, vet at seeiendom kan benyttes, men den pinpointer ikke nøyaktig her jeg sitter nå i alle fall, og jeg må drive ca-leting basert på egen husk i stravaaporet mitt etter hjemkomst..

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men norgeskart mangler jo den blå prikken som angir min posisjon, men sånn ellers funker den jo. 
Tok kontakt med en grunneier, god tone, men han lurte på om jeg hadde fulgt med i o-fagstimene… 😛

 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få til dette må man antagelig ha avtale med Kartverket gjennom Norge Digitalt. Jeg hadde sånn tilgang da jeg jobbet mye med GIS-verktøy som rådgiver. Det er nok ikke umulig, men tipper det kreves en del av en eventuell utvikler.

Jeg har lagd min egen lokale versjon i QGIS, der jeg har gjort oppslaget manuelt og så tegnet inn/lagt til manuell informasjon i kartlaget for grenser. Det funker greit så lenge det ikke er alt for mange grunneiere, kan fort bli uoversiktlig. Og det funker selvsagt bare på desktop.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utvikler nada, men en desktop med en svær god skjerm hadde vært fint også når man skal finne ting i kart (grunneiern jeg nevnte hadde rett i antakelsen om min deltakelse i o-fag…)

  • Haha 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (1 time siden):

Ja, men norgeskart mangler jo den blå prikken som angir min posisjon,

Da må det være noe feil i ditt oppsett. Fungerer her som ellers i kart-apper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

san skrev (7 minutter siden):

Da må det være noe feil i ditt oppsett. Fungerer her som ellers i kart-apper.

Feil? Hvor da?

Jeg har den blå i appen ja, men der kan man jo ikke trykke på som på nettsiden. (har gratisversjon av app)

ios

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posisjonen mm. til den blå prikken, dvs. der du er, vises i en firkant nederst på skjermen når du trykker på den blå "GPS-knappen" nederst til høyre. (Android og gratisversjon)
image.png.ac370ee78619d4ede082262702b0ee8e.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (38 minutter siden):

For å få til dette må man antagelig ha avtale med Kartverket gjennom Norge Digitalt. Jeg hadde sånn tilgang da jeg jobbet mye med GIS-verktøy som rådgiver. Det er nok ikke umulig, men tipper det kreves en del av en eventuell utvikler.

Jeg har lagd min egen lokale versjon i QGIS, der jeg har gjort oppslaget manuelt og så tegnet inn/lagt til manuell informasjon i kartlaget for grenser. Det funker greit så lenge det ikke er alt for mange grunneiere, kan fort bli uoversiktlig. Og det funker selvsagt bare på desktop.

Urelatert. Jeg synes det enda er spesielt at en kan se panteopplysninger i SeEiendom. Ville tenkt at det er sensitiv informasjon. Antar det er fordi det er litt for mye jobb å fjerne slik informasjon. Det er/var vel 5 søk om dagen, så lenge en logger inn med BankID, og det er vel ikke spesielt mye direkte logging av hvem som sjekker hva. Dog, antar de finner det ut om de vil mtp. en etterforskning.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (6 minutter siden):

Ja, men mer info, om eiendommen får jeg ikke opp vel?

Svaret mitt var basert på hva du skrev:
 

Ivar Elverum skrev (1 time siden):

Ja, men norgeskart mangler jo den blå prikken som angir min posisjon,

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg åpner Chrome eller annen nettleser og laster Norgeskart.no på googlofonen, så kan jeg trykke trådkorset nederst til høyre. Da sentrerer kartet seg (uten blå prikk) på min posisjon. Da kan jeg zoome maks inn og så markere eiendom, og til slutt laste ned grunnbok via innlogging. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (20 timer siden):

Jeg utvikler nada, men en desktop med en svær god skjerm hadde vært fint også når man skal finne ting i kart (grunneiern jeg nevnte hadde rett i antakelsen om min deltakelse i o-fag…)

Jeg er mye mer interessert i årsaken til o-fag-diskusjonen 😄 

 

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (1 time siden):

Jeg er mye mer interessert i årsaken til o-fag-diskusjonen 😄 

 

Hahaha.

vel, jeg kontakta altså det jeg tenkte var grunneier, hvor jeg tidlig i eposten ba om forbehold da jeg stort sett tilhørte vindusrekka og eller bakerste benk i o-fag, og sikkert ellers også…

Dette ble bekreftet og han (grunneier) ba meg ta opp dette faget, evt bare skjerpings på kart.

samt at han fortalte meg hvem jeg skulle ta kontakt med. 
 
Jeg skulle fortsatt hatt meg et kart/kompass-kurs, og har et mål om å møte opp når lokal orienteringsgruppe kjører i intro

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...