Gå til innhold

Drege omkommet 😭


Anbefalte innlegg

https://www.krone.at/3447807

Die Königsetappe der Tour of Austria am Samstag ist vom tödlichen Unfall des norwegischen Profis André Drege überschattet worden. Der 25-Jährige kam nach Angaben des Veranstalters während der Abfahrt vom Großglockner nach Heiligenblut zu Sturz und erlag seinen Verletzungen. Details über den Unfallhergang waren vorerst nicht bekannt. Die Etappe wurde vom Italiener Filippo Ganna (Ineos) gewonnen, die Siegerehrung wurde aufgrund des tragischen Ereignisses abgesagt.

  • Sad 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Sepeda endret tittelen til Norsk proffsyklist omkommet 😭

Jeg har fulgt med på resultatene hans, særlig i år. Jeg vet ikke så mye om han, men likevel gikk denne nyheten ekstra innpå meg!! Forferdelig! Kondolerer til nære og pårørende. 

Driver emtb.no og emtbvideos.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk.

Ettersom hele familien ikke er varslet ennå, har jeg endret navn på tråd og vil skjule den midlertidig.

Oppdatering: Hele familien er nå varslet og navn er kjent. Tråden er gjenåpnet og navnet på tråden endret tilbake til det opprinnelige.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Sepeda endret tittelen til Drege omkommet 😭

Nok en vekker om at vi ikke driver med risikofri aktivitet - og at det hviler et tungt ansvar på rittarrangørene å gjøre det så trygt som mulig.

Alle gode tanker sendes familien, dette er nitriste greier.

  • Like 2

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finner vel ut årsaken, men her er hentet fra VG: 

Østerriks politi etterforsker dødsfallet til André Drege og forteller til VG at de har hentet informasjon fra det eneste vitnet til ulykken. Vitnet er Jaka Primozic (25), som også deltok i rittet.

– Jaka så at bakhjulet på sykkelen til Drege hadde komplikasjoner. Det gjorde at han fikk problemer, sier politibetjent Andreas Lindner ved Heiligenblut politistasjon i Østerrike.

Da Drege fikk problemer med sykkel skal dekket på bakhjulet etter hvert ha hoppet av, ifølge vitnet.

– Da skal det ha dukket opp noe hvitt fra dekket, sier Lindner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vegne av driftsgruppen:

Av respekt for de etterlatte, oppfordrer vi om å avstå fra spekulasjoner om årsak til den tragiske ulykken inntil etterforskningen er fullført.

La tråden være til minne om André Drege.

  • Like 13
  • Thanks 6

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...