Gå til innhold

Anbefaling av Jabra Active 8 2 gen


Espen

Anbefalte innlegg

Først kaster jeg ut en brannfakkel, jeg sykler med musikk på øra.

I le tre tid har jeg brukt et Jabra-headset som har fungert bra til musikk, men vært håpløse hva gjelder vind. Siden Jabra skal legge ned headset-produksjonen fortet jeg meg å kjøpe nevnte headset som ble lansert for et par uker siden.

I dag mottok jeg en telefon mens jeg holdt 35-40 kmt og hun som ringte meg merket ingenting til vindstøy og trodde faktisk jeg var hjemme. I tillegg til god lyd som er et minimumskrav.

Dette kan virkelig anbefales til mine medsyklister!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har brukt Jabra Active Elite 7 på sykkel og løpeturer i 3 år og er veldig godt fornøyd. Snakkelyden er sånn ymse, men lytterlyden er god nok til at jeg hører på lydbøker og podcaster uten problemer i 40-50 km/t på landevei og grus. 
Man er avhengig av å bruke ANC - Active Noise Cancelling-funksjonen for god lyd, og det er gode grunner for ikke å gjøre dette i trafikken, men jeg har stor glede av å lytte til fagbøker/podcaster/Touren på radio++ samt gode romaner på sykkeltur. I tettere trafikk kan man skru på hearthru-funksjon. 

Å høre på Hemingways For whom the bell talls og George Orwells Homage to Catalonia mens jeg syklet fra Barcelona til San Sebastian og en fire dagers i Pyreneene for noen år siden ranker høyt på lista over mine beste litterære opplevelser. 

Jabra-ene har også taklet mang en dusj etter sykkeltur når jeg ønsker å fortsette og lytte på det jeg var i gang med. Hvis nye Active 8 er bedre for samtaler høres det veldig bra ut. 

Her om dagen syklet jeg 135 km/5:30 timer på grus - batteriene i pluggene varte hele veien uten å stoppe innom ladeboksen. 

  • Like 1

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen skrev (På 5.7.2024 den 11.10):

Først kaster jeg ut en brannfakkel, jeg sykler med musikk på øra.

I le tre tid har jeg brukt et Jabra-headset som har fungert bra til musikk, men vært håpløse hva gjelder vind. Siden Jabra skal legge ned headset-produksjonen fortet jeg meg å kjøpe nevnte headset som ble lansert for et par uker siden.

I dag mottok jeg en telefon mens jeg holdt 35-40 kmt og hun som ringte meg merket ingenting til vindstøy og trodde faktisk jeg var hjemme. I tillegg til god lyd som er et minimumskrav.

Dette kan virkelig anbefales til mine medsyklister!

Så bra at Active 8 gjør jobben. Jeg har Elite Pro 7 og de har gjort en veldig god jobb på sykkel, men batteriet ser ut til å ha tatt kvelden - det varer ikke lenge mellom hver oppladning av etuiet før det hele må gjentas. 

Kjøpte et par Elite 10 i høst og de var en stor skuffelse, en så stor skuffelse at de nå er returnert. I følge reklamen skulle de klare alt Elite 7 gjorde, bare bedre. Stillesittende på bussen er de absolutt bedre på lyddemping, men det er også det jeg opplevde. Bare det å spasere ute i vind var nok til at en opplevde vindsus. Nå kan det tenkes at det faktisk var noe galt med disse, for at det skal være så dårlig er nesten utrolig. 

Gikk til innkjøp av et par Apple Airpods Pro, lyddempingen der til vanlig bruk er i en helt annen liga enn en Jabra, men til sykling er de vesentlig svakere enn Elite Pro 7 uansett hva man stiller inn av støydemping fra ingenting til full. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Erik skrev (2 timer siden):

Så bra at Active 8 gjør jobben. Jeg har Elite Pro 7 og de har gjort en veldig god jobb på sykkel, men batteriet ser ut til å ha tatt kvelden - det varer ikke lenge mellom hver oppladning av etuiet før det 

Jeg kjøpte Active 8 1 gen også sist høst og forbedringen var så minimal over Active 7 Eller 85 (husker ikke hvilket jeg hadde før)at de ble returnert til Jabra (dvs jeg ga beskjed om at jeg ønsket å benytte meg av angreretten og fikk beskjed om å beholde headsettet samt at jeg fikk pengene tilbake). 

Jeg prøvde også Apple sine og det var som å ha et papir rund øret hva gjaldt støyisolering. De var helt ubrukelig. Jeg syns også Apple Pro var umulig å bruke, måten den "antennen" måtte masseres for å justere volum eller bytte sang var helt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...