Gå til innhold

Assioma duo dropouts


Anbefalte innlegg

Har opplevd i det siste at mine Assioma Duo pedaler faller ut noen sekunder. Det skjer regelmessig, å skjer etter ca 1m30s og 1m45 sek. Da ramler de ute 3-5 sekunder før jeg får watt på computeren igjen. Computeren er en 1040. Har forsøkt å fjerne pedaler fra computer og koble til på nytt. Batteri er toppladet, firmware er oppdatert og sensorer er kalibrert. Kan dette være Bluetooth forstyrrelser? Å i isåfall hvordan i alle dager skal jeg klare å unngå det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 10
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg sendte mail til Support hos Assioma da mine MX 2 koblet inn og ut. De sendte meg en update som fikset problemet. 

 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomassen82 skrev (16 timer siden):

Har opplevd i det siste at mine Assioma Duo pedaler faller ut noen sekunder. Det skjer regelmessig, å skjer etter ca 1m30s og 1m45 sek. Da ramler de ute 3-5 sekunder før jeg får watt på computeren igjen. Computeren er en 1040. Har forsøkt å fjerne pedaler fra computer og koble til på nytt. Batteri er toppladet, firmware er oppdatert og sensorer er kalibrert. Kan dette være Bluetooth forstyrrelser? Å i isåfall hvordan i alle dager skal jeg klare å unngå det? 

Har opplevd det samme, dog uregelmessig. Favero anbefalte å fjerne tilkoblingen og legge til på nytt via Ant+ og ikke Bluetooth. Virker som det gjorde susen, men ikke prøvd på langtur ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOB skrev (13 timer siden):

Har opplevd det samme, dog uregelmessig. Favero anbefalte å fjerne tilkoblingen og legge til på nytt via Ant+ og ikke Bluetooth. Virker som det gjorde susen, men ikke prøvd på langtur ennå. 

Er det mulig å koble de til Garmin 1040 via Ant+? I isåfall, hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomassen82 skrev (18 timer siden):

Er det mulig å koble de til Garmin 1040 via Ant+? I isåfall, hvordan?

De ba meg koble pedalene fra Garmin-en, deretter koble dem til Favero-appen på mobilen, og mens appen på mobilen var åpen parre dem med Garmin-en igjen. Kan hende kun venstepedalen ville parres, men det gjorde ikke noe ifølge italienerne - høyrepedalen vil legge seg til etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel meningen at man kun skal koble til en pedal (venstre), og at den rapporterer total kraft (høyre pedal sender inn til venstre). Dette angis i favero-appen der de to pedalene skal være koblet sammen som en enhet. 

Dropouts med en bestemt tidsfrekvens tyder ofte på bluetooth-problematikk.

 

(se forøvrig tråd her https://forum.slowtwitch.com/forum/Slowtwitch_Forums_C1/Triathlon_Forum_F1/Finding_power_drop-outs_-_Assiomas_and_Garmin_965_P8130088/?search_string=assioma#p8130088 med bidrag blant annet fra dcrainmaker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre sett Favero Duo. Kona slet med dropout på sine, og reklamerte på dem- fikk nye. Det samme problemet oppsto igjen (kona og jeg har samme pedaler og hadde samme computer, jeg har aldri hatt problemer). Fant ut at det var Garmin 1030 som var synderen. Restartet den så ble det bedre. Vær obs på at når du legger til sensorer så velg bort Bluetooth- da ser det ut som om den søker begge pedalene. Jeg velger: Vis kun Ant+ sensorer, da har det ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...