Gå til innhold

Offroad Valdres 2023


Anbefalte innlegg

Til alle som lurer på hvilke dekk man skal bruke . 
dekk er ferskvare , gummi blir hardere og knastene på dekkene blir avrundet og det fører til at dekket mister mye av grepet , nye dekk fungere absolutt best . 
Aspen er sjukt bra på mye føre ,  men det har også kort levetid . Litt slitte Aspen som har sittet på sykkelen fra i fjor vil jeg ikke anbefale. 
 

og de “ gjørmedekkene“ som har hengt i garasjen i tre år i påvente av riktig føre og du kun har brukt et par tre ganger , de er antagelig søppel , selv om mønsteret er bra 😝

Er fortsatt ikke helt sikker på hvilke dekk det blir , men dekka jeg stiller med er nye 😎

Aspen 2.4 , Fast Trak 2.35 T7  eller evnt et top secret race tyre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lømo skrev (7 timer siden):

Langveis , starter med tynn cargo bib , knær , undertrøye , tynn klubb trøye  , løse ermer , tynne hansker , buff under hjelm , klare briller , tynne ullsokker . 
Sekken gjør at overkroppen holder varmen greit , gjennombløt blir man uansett . 
satser på å bytte hansker et par ganger på Gomobu

sykkelen er satt opp med 2.35 Racing Ralph f/b 

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsmatrosen skrev (5 minutter siden):

Tipper det er hvis man vil unngå at løypa krysser seg selv og eventuell forvirring det kan føre til underveis.

Skjønner. Åpna løypene i strava, og så poenget der.
Da stopper man når man har syklet seg ferdig første halvdel og starter ny løype på computeren. Ukjent terreng å gjøre det på denne måten, men om man sykler på sti er det ikke alltid like lett å se på computeren for helt presis navigering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjeldheim skrev (29 minutter siden):

Hoy! Ikke stjæl den KOM`n fra en som ikke kan være med å forsvare den i år. Det er ufint! 🙂

Hehe, den ville KOM'en din kommer nok til å stå lenge. 

Kanskje jeg kan pynte littegrann på syvendeplassen min, men det blir vel adskillig glattere i år ned der.

Endret av StianR
knot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror detta blir moro folkens👍🏻. Vanvittig moro med gjørme, må bare ta høyde for lengre tid på sykkelen🙂. Værmeldinga er bedre nå enn på flere dager, kan til og med hende vi får noe sol🌞👌🏻
 

monterte på Fast Trak T7 control nå, og er trygg på at det ikke blir feil. Aspen ble med andre ord valgt bort til fordel for ett dekk som absolutt ikke blir feil under slike forhold som det nå blir. Bedre grep er jo kjekt når det er bløtt🙂. Monterte også en liten RS skjerm foran på gaffelen, samt har en ass saver til å ha bak. Noe usikker på om jeg gidder den bak, samtidig hvorfor ikke🤪
 

Gjør klar sekk og Gomobubag i kveld tenker jeg👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (28 minutter siden):

Hva er lurt å ha Gomobu-baggen?

Kommer an på distanse du skal sykle , men det du eventuelt kunne tenkt å bytte , feks tørre hansker , briller , sokker , buff ,trøye , regnjakke osv.

kjekt å ha et håndkle / våtservietter og  kjedesmøring 

evnt noe næring , gel , sjokkis , gull ,cola osv 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med fullt sykkelkleskifte, også ekstra sko (like mye hvis det skal skje noe med de jeg har), og litt sykkelutstyr (klosser, kjedesmøring), powerbank (har også med meg en i sekken, må nok lade litt GPS underveis, i pauser iallefall. Legger også i litt næring, selv om jeg tenker i størst grad å benytte meg av arrangør sin drikke, mat etc. 

Endret av Oddefa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville dyr, kan vi bli angrepet av noen ? husker de gode gamle UB trådene var full av både ville dyr og cadaver. Husker det var noen sinte kyr ved Breiset i fjor. Er de der i år ? og er de enda sintere ? Otoen knakk jo skulderen før han kom så langt og det var like greit for han er den jeg kjenner som er mest redd kyr. Så kan nok fort ende med DNF der. Mygg, alltid jævla slitsomt med mygg. De ødela spurten for Thor Hushvod, og har aldri gitt meg gode opplevelser heller. Er det noe mygg eller knot i Valdres for tiden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler jo halvegs selv. 
Vurderer litt på start, hva jeg har på, men starter nok med ullsokker, undertrøye(ikke ull), trøye, bib og løse ermer. Vurderer vest ved start. 
Har tørre sokker, tørr undertrøye, trøye, og hansker ved Gomobu. Bytter det jeg finner nødvendig underveis. Mulig ekstra hansker blir med i sekken så de kan byttes ved matstasjon på 41km. 
Får en pakke i posten i morra med bla. veske til å ha på overrøret etter tips fra Lømo. Skal ha et par gel og litt smågodt i den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (9 minutter siden):

Ang kyr; Trikset her er å stoppe, ta av hjelm og briller og prate til de. Bare å gamble på navn, for er garantert ei Dagros, eller Litago blant de. 

Eller legge seg ned å spille død, evt løpe hylende  og klatre opp i ett tre. 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da Øistein. Jeg skal passe på deg. Dette timer vi helt perfekt. Jeg starter nesten 10 timer før deg. Siste 9 milene er er ganske lik som ditt ritt (antar jeg), du skal sykle i 6-7 timer, jeg i 16-17 timer. Du tar meg igjen en eller annen plass, jeg sørger for at alle kyr oppfører seg godt mot de som kommer bak gjennom god gammeldags atferdsterapi (som tross alt jeg har jobbet med i flere ti-år). Når du tar meg igjen så roer du deg ned og sykler med meg til mål. Blir bra dette. 

Endret av Oddefa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (2 timer siden):

Nei da Øistein. Jeg skal passe på deg. Dette timer vi helt perfekt. Jeg starter nesten 10 timer før deg. Siste 9 milene er er ganske lik som ditt ritt (antar jeg), du skal sykle i 6-7 timer, jeg i 16-17 timer. Du tar meg igjen en eller annen plass, jeg sørger for at alle kyr oppfører seg godt mot de som kommer bak gjennom god gammeldags atferdsterapi (som tross alt jeg har jobbet med i flere ti-år). Når du tar meg igjen så roer du deg ned og sykler med meg til mål. Blir bra dette. 

Ahhh, herlig med en god plan👍🏻. Da joiner jeg og føler meg trygg på det her🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...