Gå til innhold

Offroad Valdres 2023


Anbefalte innlegg

Det spørs jo litt hvor mye tid du har i området, men hele den ryggen er fin. Jeg har ikke full kontroll på akkurat det sporet, da. Sporet nedover fra Syndinstogo og ned hele ryggen som de brukte i OV2018 er et standard utgangspunkt for meg. 

Eneste jeg kan komme på spesielt er Syni, et 360 grader utsiktspunkt som er verdt en avstikker. Sykle opp dit, så sti til Valtjønnknatten, er noe av det jeg gjerne vil vise gjester. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otoen skrev (På 12.7.2023 den 13.21):

Jeg kjørte da med Aspen 2.4, funket knall. Kjører det samme i år hvis ikke det blir grisebløtt.

Støtter Aspen. Om det ikke blir veldig vårt så blir det dem i 2.4. Om vått så Forekaster foran, alt. Ground Control om jeg skal bli vågal og blande merker.

Sykler nå på 30mm felg innvendig, men har tidligere syklet OV med 21mm på FastTrack 2.3 f/b (gammel type) og Barzo 2.35 f/b

FastTrack sto på sykkelen det året OV starta opp, det året kom det styrtregn, lyn og toren på fjellet, men dekkene gikk fint til tråss været. Underlaget på fjellet er tilgivende sånn sett synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike som jeg gleder meg, og folkens….. det nærmer seg😂🙂. Nå er jeg inne i en uke med lett sykdom her, som forhåpentligvis snart går over og gir meg overskudd… 

snart kan vi vel begynne å synse om været og juge på oss god form😂
 

@NjuK svikter du??👊🏻

Endret av Otoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forekaster 2.6 foran og ikon 2.6 bak her, samme oppsett fire år på rad.  Liker og ha litt ekstra volum og grep foran, føles tryggere, spes om det er litt vått, det er aldri helt tørt i løypene

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor teknisk er denne løypa? Jeg har veldig lyst til å delta, men jeg er helt fersk når det kommer til terrengsykling. Sykler en god del landevei og gravel, og formen er helt grei. Er det viktigere med generell form/utholdenhet enn tekniske kvaliteter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er med overnatting i nærheten av Gomobu? Vi tenker å sette biltelt på varebilen, men hadde vært kjekt med tilgang til toalettfasiliteter. Kjører Kortvegs i år, så greit å ha bilen stående på start/mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even skrev (På 17.7.2023 den 10.30):

Hvor teknisk er denne løypa? Jeg har veldig lyst til å delta, men jeg er helt fersk når det kommer til terrengsykling. Sykler en god del landevei og gravel, og formen er helt grei. Er det viktigere med generell form/utholdenhet enn tekniske kvaliteter? 

Ikke veldig teknisk og knotete. Mest fine flytstier, kjerreveier og grus. Seff er det innslag innimellom som utfordrer teknikken, kanskje mest nedkjøringen fra fjellet og ned til Fagernes,
men form trumfer teknik mener jeg. Om de skal ha omtrent samme løype som i fjor da. Er bare å glede seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly skrev (På 18.7.2023 den 11.35):

Noen som vet hvordan det er med overnatting i nærheten av Gomobu? Vi tenker å sette biltelt på varebilen, men hadde vært kjekt med tilgang til toalettfasiliteter. Kjører Kortvegs i år, så greit å ha bilen stående på start/mål

Stor og grei parkeringsplass der oppe, så går fint å sove der. Usikker på det med toaletter, men tror det er tilgjengelig på morran👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otoen skrev (7 minutter siden):

Hvordan blir været da tro?🤔😬. Mye regn om dagen🤦🏼‍♂️😤

Det tørker jo fort opp på fjellet, men om langtidsvarselet ikke endrer seg snart blir dette en våt affære. 

Halvvegs henger uansett i en tynn tråd for u.t. 10 dager med bihulebetennelse, overlappet med omgangssyke på Danmarksferie. 
En ting er formen, men vi skulle vært på hytta nå, men har valgt å være på den sikre siden for å unngå smitte, så blir tidligst hytta om en dag eller to, og desto seinere hjem. 

Ganske kjedelig når formen og motivasjonen var såpass bra. Sykler jo kun for å gjennomføre med en god følelse(listefyll er man uansett). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kommer til å være noe vått i terrenget er veldig sannsynlig - regn fra søndag til torsdag.

Derimot ser det bra ut for fredag og lørdag. Viktigst for meg er opphold på lørdag. Sju-åtte timer i regnvær frister lite. 

Værmelding 5. august:

IMG_0485.png

Endret av runermm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser veldig fingrene for at det 0mm varselet holder. Om det er litt bløtt i bakken overlever man jo, regn i luften er noe annet.

Terrenget på fjellet er vel noe tilgivende for regn, så får vi hvor bakglatt nedkjøringen fra fjellet føles 🤪

(Funderer over dekkvalg nå, får se hva meldingen sier i starten av neste uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna jo ved start i fjor også, pluss minusgrader ved start ett par timer før start🤪. Tenker at regn dagene før virker veldig trolig, men jaggu topp hvis opphold lørdagen. Det er det viktigste👍🏻. Kjører trolig med Aspen 2.4 unsett, alternativt er Forekaster, men da tror jeg det skal regne lørdagen også🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vått! Det kom mer enn 30mm nedbør på tirsdag, men har vært mer eller mindre opphold siden.

Syklet store deler av sløyfa nord og vest for Gomobu i dag. Dette blir moro for oss som elsker å sykle i bekker, våte skiløyper og myrhull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lar jeg stidekkene sitte på.

Nå mangler det bare å få orden på juksepinnen, som i dag måtte gi seg etter tre sesonger uten feil, og få bytta noen lagre i linken. Samt å få tatt noen siste langøkter, nødvendigvis på landevei.

Yr sin virrete værmelding og varsel om flom nekter jeg å oppsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en fjelltest i Ringebufjellet i går, med mye typisk fjellsti med spisse steiner, grus og sand… Regnet mye i det siste, inkl mye av dagen før jeg fikk kommet meg ut. Der det er normalt tørt, var det nå også knall. Tørker fort opp. Normalt bløte partier var veldig bløte nå. Kjørte med Aspen 2.4 og det fungerte knall overalt. Tror nok jeg går for det samme under OV👍🏻

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker jo greit på fjellet, så er mer der det er myrete og i småskogen det blir bløtt tror jeg. De siste dagene har det vel vært bedre om jeg ser på YR? Så vil tro noe av denne ukens nedbør er tatt unna.

Har vært på Hafjell siste uka og ser den effekten her.

At det drysser gjennom uka er jeg ikke redd for så lenge solen får titte frem innimellom og tørket litt. YR melder jo 0-Xmm hver dag nå, så dette blir spennende. En lokal status neste uka hadde vært topp fra noen i området ☺️

@nohgod: er du i området neste uka for rapport?
 

Holder en knapp på Aspen 2.4 her også, med FT 2.35 som backup.

image.png.7fd41c981ad1fdd18fe21866a1bedbb2.png

 

Endret av Hans Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer snart ett sett nye aspen maxxspeed i 2.4 og fast trak controll T7 i 2.35 via postmann her, så da er jeg skodd bra uansett tenker jeg👍🏻. Skal ta en kjapp service på framdemperen, så den blir knall, samt mulig bytte bremseklosser evnt skiver. Da er det ikke sykkelen det skal stå på👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tendens å sykle ok i regn/vått så ser ikke svart på at det blir vått. Tar bare lenger tid. Ble kurert som anti-regnsykelist for 9 år siden når jeg sykla Salzkammergut Trophy, den var også også 225 km faktisk som langvegs. Regnet første 7 timer i ett strekk, etter noen timer tenkte jeg ikke mer på det utover chainsuckinghelvete en periode før jeg fikk vasket sykkelen (dette var i 2-drevs tiden). Fikk mye regn på det ultragravel bikepacker rittet (Bright-Midnight) jeg syklet for par uker siden så skal være mentalt klar tror jeg. Selv om jeg selvsagt helst vil ha tørre forhold som fjor (det var digg det) så er jeg forberedt på masse gjørme, dype bekker, glatte partier, og mer gåing en hvis tørt. Starte rolig, og når jeg ikke klarer å sykle rolig lenger ta en pause. Deretter fortsette å sykle rolig. Vet som sagt hvor jeg har Rocket Ron i gjørma (hvor den har en styrke) og på bløte røtter (ikke så bra) derfor forutsigbart. Men alt kan skje med sykkel og deler på så mange timers sykling. 

 

Noe helt annet. Får dere frem kartskisse av de ulike distansene ? jeg finner bare filer for nedlastning til gps, og ser ikke poeng å legge inn det før trasen er offisielle. Men kunne tenkt meg å se kart også for å få inntrykk og gjøre meg best mulig kjent med trasen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (10 timer siden):

.... 

Noe helt annet. Får dere frem kartskisse av de ulike distansene ? jeg finner bare filer for nedlastning til gps, og ser ikke poeng å legge inn det før trasen er offisielle. Men kunne tenkt meg å se kart også for å få inntrykk og gjøre meg best mulig kjent med trasen. 

Du kan åpne de foreløpige gpx-filene i et kartprogram på mobilen eller PC for å bruke det som kartskisse. Jeg bruker ofte GPX Viewer Pro på Android når det kun er for kartet, men det er mange andre muligheter som Komoot, Garmin Connect der du også får se høydeprofilen osv.

Endret av Skogsmatrosen
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...