Gå til innhold

Dekkforslag til 20» hjul på udempet guttesykkel?


Anbefalte innlegg

 

Må fornye 20» dekk på 2st barne mtb.

Noen forslag på hva som vil gi mest sykkel glede? Best demping og grep på sti? 

Tenker grove knasker forran og semislick bak. 
 

Breiest mulig.. (Har ikke ting at måle med i nærheten akkurat nå dessverre)
 

Sykkelene det gjelder er Cube Race 200 og Diamant Ultra 20

IMG_3736.jpeg

IMG_3738.jpeg

IMG_3737.jpeg

 
  •  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Stefan77 said:

Det er vel nærmest opplest og vedtatt at for 20 og 24" sykler og relativt lette syklister så er det Rocket Ron som gjelder. Godt grep, lette og ganske lav rullemotstand. Ulempen er pris. 

Riktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Rocket Ron og Brood Maxiton på junior sin sykkel og for 24" dekk synes jeg Brood ser veldig bra ut (og lett): https://www.bcsport.no/spawn-cycles/acbrmx242302bk/brood-maxtion-tire-24--24-x-230-tubeless-ready-tire 

Jeg har bygd en 24/26 sykkel og har forskjellige felger foran og bak, men Brood var enklere å sett opp slangeløst enn Rocket Ron. 

PS: Jeg har et ubrukt 24" Brood Maxiton til overs som gjerne selges 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Bikshop også har Smart Sam 20x2,35 for halvparten av prisen for Rocket Ron.

 Veier lite mere, men har også litt mere volum hvilket også hjelper over røtter og steiner. 

Får det plass 2,35 dekk i disse rammene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulservice skrev (På 4.7.2024 den 15.15):

Ser at Bikshop også har Smart Sam 20x2,35 for halvparten av prisen for Rocket Ron.

 Veier lite mere, men har også litt mere volum hvilket også hjelper over røtter og steiner. 

Får det plass 2,35 dekk i disse rammene?

Men dårligere gummi og dårligere grep. 
 

Rocket Ron dekket er ett skikkelig dekk for små. Super fornøyd med de vi har hatt. Ser også at på vått gir de bedre grep enn mange av de billige barne dekkene. 
 

 

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...