Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ace skrev (8 timer siden):

Hvordan finner du logaritmene på den?

På baksiden har jeg Lg X, Har også trigonometriske  funksjoner ( sin,cos,tg,cot,arc) πX, X2, X3, √ (1-X2), så det var utrolig mange funksjoner, men den elektroniske kalkulatoren har jo gjort det mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Olav K skrev (1 time siden):

På baksiden har jeg Lg X, Har også trigonometriske  funksjoner ( sin,cos,tg,cot,arc) πX, X2, X3, √ (1-X2), så det var utrolig mange funksjoner, men den elektroniske kalkulatoren har jo gjort det mye enklere.

Så kun den naturlige logaritmen, da? Så hvis du skal ha logaritme med noe annet enn e som grunntall så får du litt av et regnestykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ace skrev (11 timer siden):

Så kun den naturlige logaritmen, da? Så hvis du skal ha logaritme med noe annet enn e som grunntall så får du litt av et regnestykke?

Det er enkelt, log10(x) = log(x)/log(10) osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arne_and skrev (10 timer siden):

Det er enkelt, log10(x) = log(x)/log(10) osv

Jeg kan matematikken, men å gjøre det UTEN kalkulator blir, som jeg sa, litt av et regnestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...