Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I morgen tar vi en ny runde med stisykling i bamsemustempo.

Vi starter litt tidligere enn tradisjonen (avtråkk 18:30) og denne gangen fra Østmarksetra (sorry Helge). Planen er å komme oss opp på høydedraget vest for Lutvann, sykle Lutvann Enduro og Damage Inc, et litt mindre kjent nedoversegment på østsiden av Trulsen, selv om dette også sikkert er kjent for mange. Noe av dette er bratt (i hvert fall i forhold til resten av Østmarka). Noe klatring vil gjøres på grus. Veien hit eller dit vil uansett ikke være korteste mellom A og B.

Retningslinjene er som alltid:

  1. Du er velkommen med vanlig stisykkel eller elstisykkel, men de uten motor bestemmer tempoet
  2. Ingen blir forlatt i skogen
  3. Alle må ha hjelm
  4. Veien blir til mens vi går
  5. Det er lov å prøve et crux én gang til
  6. Det er plenty av muligheter til å hoppe av (eller på) underveis, men gi beskjed om du dropper

TL:DR

2. juli 18:30, Østmarksetra

Kartreferanse

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikPeirik skrev (9 timer siden):

Hvordan koble Lutvann E med Damage Inc.? Opp til Rundtjern først?

Knall nedkjøringer begge to. 

Korrekt. Sykle tilbake til Solbergvann og ta med hele nedkjøringen fra toppen der hvor lavvoen sto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin tur!

Ser ut som Damage Inc egentlig er den alternative stien ned fra toppen og ikke den fine vi syklet rundt. Strava logger den uansett hvilken av de to stiene man velger.

image.png.4b033cc4240080e4948099eca959fc32.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wimsus skrev (5 minutter siden):

Takk for fin tur!

Ser ut som Damage Inc egentlig er den alternative stien ned fra toppen og ikke den fine vi syklet rundt. Strava logger den uansett hvilken av de to stiene man velger.

image.png.4b033cc4240080e4948099eca959fc32.png

Det er helt riktig, og navnet er også ganske treffende ift. den siste biten av det egentlige segmentet. Dette er en svakhet med Strava og matching mot segmentet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som trådstarter og den som lå i front (-Håvard) er jeg skyldig. Jeg følger ikke så voldsomt med på segmenter i Strava. Som vi diskuterte på turen er avslutningen på det som faktisk er "damage inc" litt sketchy, så jeg synes alternativet vi valgte er en finere nedkjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale Damage Inc egner seg ikke for Tirsdagsklubb, nei. Jeg pleier å sykle den noen ganger i løpet av sesongen, men det skal være tørt og kroppen skal være godt vant til stisykling før jeg prøver meg. Deilig følelse når den sitter da 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (1 time siden):

Den originale Damage Inc egner seg ikke for Tirsdagsklubb, nei. Jeg pleier å sykle den noen ganger i løpet av sesongen, men det skal være tørt og kroppen skal være godt vant til stisykling før jeg prøver meg. Deilig følelse når den sitter da 😉 

Jeg ble introdusert til Damage Inc på en Tirsdagsklubb for et par år siden. Gikk fint det.  🙂 

Veldig glad i "En smal sak ned", så blir oftere den når jeg er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...