Gå til innhold

Oppdatering av Garmin sine kart


Anbefalte innlegg

Jeg er den heldige eier av en Garmin Edge 1030.

Når jeg laster ned en *.img fra fx https://garmin.bbbike.org/ vil da størrelsen på *.img filen være dikterende for hastigheten på sykkelcomputeren,
dvs vil det være lurt å ha ett lite bibliotek med små kartfiler og så laste inne en ny *.img hver gang man reiser til ett nytt land ?

Jeg har omtrent 9GB ledig for kart, kan jeg da laste inn ett kart for hele Europa (evn så stort som jeg får til på 9GB) og få ett fungerende kart ?

Vil jeg få ett mer detaljert kart hvis jeg kun lagrer ett lite område enn hvis jeg zoomer inn over ett stort område ?

Er det mulig å ha flere *.img filer inne på computeren eller vil den kun lese en fil av gangen?

Den/de av dere som sykler skikkelig lange turer, hvordan gjør dere det ? Kjøper minnekort med stor kapasitet, lagrer flere *.img og laster inn fortløpende eller snevrer inn kartet mest mulig ? 
Tenker da på turer som The Great Divide eller andre turer som går over flere uker

Er det mulig å få sykkelcomputeren til å oppdatere kartgrunnlaget fortløpende uten å laste ned kart fra eksterne leverandører, ser at kartene som ligger inne er blanke over endel landområder

Og til slutt, er det ett bilderedigeringsprogram som kan åpne *img filer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha flere kartfiler, bare å sørge for at de er navngitt forskjellig. Kan ikke si at jeg merker noe på hastigheten ift str på karfila. Har både 1030 og 1040. 
 

Du initiere kartoverføring selv, enten ved gjøre det via Garmin Express/Basecamp eller som meg som bare kopierer rett inn i Garmin-mappa. Merk at det tar tid på 1030, den har ikke akkurat høy overføringshastighet, der er 1040 mye raskere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn ett par ekstra kartfiler og de vises på Edgen når jeg blar meg ut i det store utland. 
Det var bra. Da laster jeg ned en del filer for turer senere i år

Så får man prøve seg frem litt og se hvor store filene blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...