Gå til innhold

Gode Finn-kjøp


baroudeur

Anbefalte innlegg

Til et av punktene dine:

Deca/XXL/etc jager nok ikke etter best teknologi/geo/opplevelse, de jager nok etter marginer primært for en kundegruppe som kanskje ikke er på utkikk etter tek/geo/opplevelse i like stor grad som andre merkers kunder. Så jeg tror at en gammel ramme fra kvalitetsmerke vil sannsynligvis være bedre enn nyere husmerker. Sånn generelt, og innen rimelighetens grenser ofc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråstein skrev (1 time siden):

er en så gammel Pinarello bedre enn hva Decathlon og XXL får til housebrands i dag?

Bedre kan jo bety mye forskjellig. Dogma-rammene blir/ble vel "assembled and painted" i Italia. Bedre QC kanskje? Bedre "kjøreegenskaper"? Noen liker jo å hevde at enkelte eldre rammer er legendariske. Jeg tipper det kan være bedre kvalitet på enkelte eldre high-end rammer enn moderne masseproduserte open mould-varianter. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (2 timer siden):

Til et av punktene dine:

Deca/XXL/etc jager nok ikke etter best teknologi/geo/opplevelse, de jager nok etter marginer primært for en kundegruppe som kanskje ikke er på utkikk etter tek/geo/opplevelse i like stor grad som andre merkers kunder. Så jeg tror at en gammel ramme fra kvalitetsmerke vil sannsynligvis være bedre enn nyere husmerker. Sånn generelt, og innen rimelighetens grenser ofc.

Jeg liker også å tro det 🙂 Men samtidig går produksjonsteknologi fremover. På elektronikk er det enklere. Hisense lager i dag en bedre TV enn hva Samsung gjorde for fem år siden etc. For sykkelrammer vil jeg jo tro at det er generelle forbedring mtp design (det virker som det nå er enighet om at lavere setestag og plass til bredere dekk er en fordel) og produksjonsteknologi. Alt som har vært dyrt å automatisere er billigere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ktodnem skrev (9 timer siden):

Kanskje ikke et direkte røverkjøp, og behov for en grundig omgang med et par gamle t-skjorter, men det er _den_ fargen, dere!

Cannondale caad12 felgbrems, ultegra 8000

https://finn.no/320765287

Den var lekker. Men hva i all verden har foregått på bakgiret? Kantkjørt? Snodig å skrape undersida der med mindre man har velta skikkelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stislask skrev (1 time siden):

Så mye moralsk forargelse. 

Nei. Nevnte eksempler handler om brudd på lovregler/rettsregler fra et juridiske rammeverk som opprettholder et velfungerende samfunn. Spesielt viktig innenfor effektive kapitalistiske samfunn.

Lovregler står i motsetning til moralske regler.

  • Like 2

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sondrekvivik skrev (På 8.10.2023 den 14.54):

Det der var jo så rimelig at jeg fikk lyst til å kjøpe meg sykkel og rulle igjen, som jeg nettopp solgte 😄

  • Haha 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, 

Reposter innlegget mitt fra flippe tråden. Jeg har avklart dette på forhånd med admin (Baroudeur)

Jeg heter Haakon Tretterud Lund (HTL på Finn.) 

Ser at navnet mitt er nevnt i tråden. Kjøper/selger nytt og brukt på Finn. Jeg er registrert med As (Herkan As) og betaler moms og skatt.

Ta gjerne kontakt via Finn profilen min. Tips og råd tas imot med takk. 

Hilsen Haakon

  • Like 12
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle denne tråden vært omdøpt til "Gode finn-kjøp landeveissykkel" siden 99% av tipsene er det, og så kunne vi hatt en annen tråd for alle andre finn-tips? Jeg klikker meg inn her i tilfelle det dukker opp noe relevant, men siden jeg ikke er interessert i landeveissykkel er det aldri noe interessant (forrige post er unntaket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...