Gå til innhold

Vurderer ny landeveissykkel. Råd?


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Orbea Orca M20iLTD i våres. Denne har OMX ramme men geometrien er lik som M35i. Er veldig fornøyd med sykkelen. Men det er verdt å være klar over at den er relativt kvikk og responsiv. Minner mye om gamlesykkelen som var en Cannondale Supersix fra 2012 (før senkede setestag). Bor du i nærheten av en Unaas butikk er det sikkert også mulig å prøvesykle en. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lektoren skrev (På 27.6.2024 den 15.13):

Takk for gode råd! Du har overbevist meg om at Noah ikke er helt i min gate, ikke minst gjennom den langtidstesten.

Wilier-en jeg lenka til, har Unaas-hjul. Med aluhjul er den 9000 kroner billigere. Så om du mener den ville vært et godt kjøp med aluhjul, er den kanskje et veldig godt kjøp til 37 k? Den er jo ferdig oppgradert. En fordel er jo også at den kan prøvesittes, kanskje også prøvesykles.

Sånn jeg har forstått det, har Wilier-en litt sporty endurance-geometri, og det kan muligens være det beste, siden planen er å bruke den fram til jeg er midt i 60-åra. Rittsyklinga har jeg nok lagt bak meg, skjønt en skal aldri si aldri.

Willier er imo helt der oppe, om ikke på topp når det gjelder fargespecs. Så har de også den der…

  • Like 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dette med uforutsette utgifter, da. Skjønt uforutsett; har man bil, har man også plutselige verkstedregninger. 
 

Min lettere klemskadde Ridley får bli med inntil det blir behov for nytt drivverk og/eller andre dyre slitedeler. Jeg kjører jo ikke ritt, så det går nok bra.

Men takk for alle gode råd og veiledning! Beklager å ha brukt tida deres fånyttes.

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...