Gå til innhold

Tips til to-timers turer rundt Larvik


Anbefalte innlegg

Hei! Skal til Larvik en uke første uka i fellesferien og tar med landeveissykkel. Er helt ukjent i området og lurer på om dere har tips til turer med start i Larvik på rundt 2 timer (50-60 km). Smale landeveier foretrekkes 🙏 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å dra seg unna de mest trafikkerte strekningene ihvertfall. F. Eks bruke Bakkaneveien og Manvikveien ut mot Nevlunghavn også f. Eks Brunla Alle tilbake fra Stavern. Burde bli ~5 mil.

Ellers er Lindhjemveien, Skallebergveien og Syrristveien fine å bruke over mot Furustadveien andre siden for å lage runder.

Har blitt sykkelfelt/gangvei langs 400/Elveveien mener jeg sist jeg kjørte forbi. Kjekt å vite om, og ka. Sikkert bekreftes av noen mer lokale her?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

basse skrev (29 minutter siden):

Hei! Skal til Larvik en uke første uka i fellesferien og tar med landeveissykkel. Er helt ukjent i området og lurer på om dere har tips til turer med start i Larvik på rundt 2 timer (50-60 km). Smale landeveier foretrekkes 🙏 

Oi, her har jeg mange tips! Bor i byen, så kjenner selvsagt enhver sving, hump, dump, kryss etc i søndre fylket. Hvor i kommunen har du utgangspunkt fra?

  • Like 1

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle veiene i Brunlanes er svært syklbare. Men det er nå greit å vite utgangspunktet til trådstarter, da det er stor forskjell på om man starter i Nevlunghavn, sentrum eller Kjerringvik for å si det mildt! 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (1 time siden):

Oi, her har jeg mange tips! Bor i byen, så kjenner selvsagt enhver sving, hump, dump, kryss etc i søndre fylket. Hvor i kommunen har du utgangspunkt fra?

Rekkevik / Drengskilen:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her @basse, et konkret forslag i motsatt retning av Brunlanes. 

https://www.strava.com/routes/3240666838250995858

Her får du smake på indrefileten i Tjølling og kremen av den søndre, indre delen av Vestfoldveiene. Den lille ekstra sløyfa midtveis anbefales, men kan også hoppes over hvis ruten blir akkurat for lang. Om det er ønsker om å endre noe, så er omtrent absolutt alle andre veier i nærheten flotte alternativer. Butikker og bensinstasjoner finner du på Tjodalyng, Kodal, og oppe der ruten krysser E18.

  • Like 2

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (1 time siden):

Her @basse, et konkret forslag i motsatt retning av Brunlanes. 

https://www.strava.com/routes/3240666838250995858

Her får du smake på indrefileten i Tjølling og kremen av den søndre, indre delen av Vestfoldveiene. Den lille ekstra sløyfa midtveis anbefales, men kan også hoppes over hvis ruten blir akkurat for lang. Om det er ønsker om å endre noe, så er omtrent absolutt alle andre veier i nærheten flotte alternativer. Butikker og bensinstasjoner finner du på Tjodalyng, Kodal, og oppe der ruten krysser E18.

Kodalveien er gravd opp, men det er nok mulig å komme forbi. Det var artikkel i lokalavisa om kvaliteten på den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (4 minutter siden):

Ruten @Furu beskriver er også fin! Høydepunktet på den vil være Korketrekkeren i Langangen, den gamle (etterhvert veldig gamle) E18-traseen som slynger seg rundt seg selv. 

Haha….det var den jeg ikke fikk med meg, husker jeg nå! Snudde 100 meter før 😜

  • Like 1

/Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...