Gå til innhold

Fra bukkestyre til flat bar... har SRAM rival 11spd i dag - hvilke bremser?


Anbefalte innlegg

Hei, 

Har en Fairlight Faran med bukkestyre og 1x11  SRAM rival - mao. ikke nyeste girgruppe. 

Ønsker nå å gjøre den om til en flat bar, da jeg trives bedre med en slik sittestilling på pendling inn til Oslo. Vil bytte minst mulig, men likevel få en fungerende sykkel.

Tenker jeg kunne satt på en Sram Apex 1 Trigger Girspak (bikeshop.no) for å få gir på stell, men lurer på bremsene. Finnes det hendler som gjør at jeg kan gjenbruke kaliperen eller må jeg kjøpe et nytt bremsesett? Og hvis ja, hvilke bør man gå før? Optimalt får jeg gjenbrukt skivene. 

PS. før alle sier at det ikke sømmer seg med flatbar på en slik sykkel, så ta gjerne en titt her. Faran med flatbar... (en ansatt hos fairlight)

Utover dette så vil sykkelen bli utstyrt med Nitto rack med Wald kurv, Wizard works Alkazam kurvbag, Son dynamohjul+front/bak-lys og Velo Orange skjermer. Tror den blir riktig så fin.

 

mvh

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Se denne tråden... 

Level bremser funker. Stempel på kalipre du har er litt mindre da så vil si det er fordel å bytte begge deler om du finner billig sett som meg. Lufte må du uansett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...