Gå til innhold

Silca ferdigvokset eller voksekit


Anbefalte innlegg

Jeg vil prøve meg på voksing av kjede og har skjønt Silca har kommet med en løsning som fjerner opprinnelig olje og vokser i samme sleng.

I dag har jeg ikke noe utstyr så alt må kjøpes.

Skal jeg betale 3333 kroner for alt nødvendig utstyr inkl voksesystemet til Silca eller skal jeg betale 1800 kroner for ferdig vokset kjede og ikke noe mer. Fremtidig behandling av kjede vil skje med dryppvoks.

Er det vits å betale 1500 mer for å ha selve voksesystemet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Espen endret tittelen til Silca ferdigvokset eller voksekit

Ene fordelen med Silca sin er vel at den har en termostat som lar deg nå de temperaturene den Strip Chipen deres anbefales brukt på. Om man ikke skal bruke den, ser jeg nok for meg det er helt ok å bruke en rimelig løsning ala slowcooker eller alle hårfjerningsvokseløsningene som har blitt kjøpt inn blant forummedlemmene 🙂

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (3 timer siden):

Silca Wax System + Silca Stripchip + Silca Super Secret 120ml = kr 2 337 inkl gratis frakt. Ikke alt på lager hos bikeshop.

Jeg kjøpte de to første, men ikke den siste på denne rekka. Men, jeg la til voks som mangler. Tror jeg kanskje skal legge til den siste for enkelt etterbehandling. Skal tas i bruk når det er på tide å skifte kjede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min erfaring er det bedre å ha feks tre kjeder man roterer på framfor å fylle på med dryppvoks. Kan være jeg var uheldig/mixa feil ved å bruke ceramicspeed og molten, men det ble noe gris på vinteren iaf. Blir kanskje å teste det en gang til når det er helt tørt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt fort i svingene, men ja, voksen må med også.

Jeg kjøpte 4 nye kjeder, når jeg uansett skulle kokkelere med voks. Det er forbruksvare, så blir jo syklet opp uansett.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (På 22.6.2024 den 21.01):

Gikk litt fort i svingene, men ja, voksen må med også.

Jeg kjøpte 4 nye kjeder, når jeg uansett skulle kokkelere med voks. Det er forbruksvare, så blir jo syklet opp uansett.

Forbruksvare, men nesten ikke allikevel. Med fire kjeder er det mer sannsynlig at 12-delt er umoderne før du har brukt dem opp enn at du må kjøpe nye. 

Om du ikke sykler mye Tour Divide......


LarsB

  • Haha 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...