Gå til innhold

Thule Epos


Anbefalte innlegg

Vanligvis låser heller ikke jeg stoppene til festearmen under kjøring, men jeg har brukt låsene og fant dem litt harde i bruk. Må trykkes hardt inn før man vrir nøkkelen. Kanskje de mykner opp med bruk.

Klips som holder ledningen har ikke jeg har ikke jeg hatt noe problem med, men en helt vanlig strips vil vel funke utmerket dersom ledningen faller ut av klipset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tron skrev (12 minutter siden):

Vanligvis låser heller ikke jeg stoppene til festearmen under kjøring, men jeg har brukt låsene og fant dem litt harde i bruk. Må trykkes hardt inn før man vrir nøkkelen. Kanskje de mykner opp med bruk.

Klips som holder ledningen har ikke jeg har ikke jeg hatt noe problem med, men en helt vanlig strips vil vel funke utmerket dersom ledningen faller ut av klipset?

Funker fint med strips om man oppdager ting i tide, men ulempen er jo at du gjerne har kjørt litt på samme tur som ledningene har falt ned, og da har man fort skrubba i stykker kabelen som jeg gjorde.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Erik skrev (3 timer siden):

Fikk levert oppebevaringsbag og "mekkestativ"-opsjonen nå i helgen.

Jeg tar sjelden stativet ut av bagasjerommet, så når annen last skal inn, f.eks på helgetur er det greit å beskytte omgivelsene med en slik bag. Synes de kunne ha gjort en bedre jobb med plassering av glidelås enn hva de faktisk har, der var f.eks gamle Easyfold veldig enkel å bruke. Nå blir det litt knot, men ellers er det helt ok. 

Siden jeg bor i blokk, så gjør jeg alltid vask ute på parkeringsplassen og har med meg ren sykkel hjem. Henger også igjen fra da jeg måtte ha sykkelen inn i bilen fordi jeg ikke hadde hengerfeste på bilen, og takstativ er å be om trøbbel når en skal langt inn i en fellesgarasje. Har med meg en MobiWash og også en Scorpion bikestand om jeg skal gi drivverket en vask. Det jeg er interessert i å se er om dette "mekkestativet" kan erstatte Scorpion. Det veier ikke stort, så liten betydning for stativet ellers. Så spørs det om det bare blir griseri på stativ og bilen,  det får tiden vise. 

Bør vel kunne fungere for vask og litt enkel mekking/smøring. Så på det p demo i Trysil. Får heist bakhjulet litt opp, så vaske, smøre, justere gir/bremser er jo kurrant. Alt som krever litt vekt og belastning tror jeg ikke blir så stabilt. 

Vil tro det kan fungere til ditt formål som først og fremst er å vaske. Lurt på å kjøpe det selv. Foreløpig kun kjøpt ekstralåsen. Den bidrar til ekstra sikkerhet ihvertfall, selv om alle låser kan jo klippes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Noen erfaringer med vinterbruk og saltet vei for Epos? 

Må tilstå at jeg nå bruker det gamle stativet mitt gjennom vinteren. Det holder rimelig bra, men så har det ikke de teloskoparmene som Epos har. På gammelt stativ er det jekkeklemmene til hjulene som er mest utsatt. 
 

Bruker det omtrent tre ganger i uka på Oslo-veier. Har et stretchlaken over sykkelen som beskytter tilstrekkelig for den. 

IMG_8357.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da har jeg også fått meg Epos 2 som første sykkelstativ.
Skal kjøre et par tusen km opp og ned i Norge i sommer og XC70'en ser sjeldent pen ut på baksiden etter sånne langturer så er spent å se hvordan det blir på landeveissykkelen.

@Lars-Erik, har du fått prøvd Velosocken noe mer? Hvilken modell har du og vil du anbefale den?
Den ser veldig kjekk ut, men syns det var veldig sprikende tilbakemeldinger fra folk.

Hvis det ikke blir Velosock så får jeg kanskje skaffe noe for å dekke til bremsene og drivverket ala som ble anbefalt i https://www.sykkel.org/topic/65-sykkel-på-sykkelstativ-bak-bil-støv-og-vann/?do=findComment&comment=767

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dandor skrev (På 22.3.2024 den 12.50):

Da har jeg også fått meg Epos 2 som første sykkelstativ.
Skal kjøre et par tusen km opp og ned i Norge i sommer og XC70'en ser sjeldent pen ut på baksiden etter sånne langturer så er spent å se hvordan det blir på landeveissykkelen.

@Lars-Erik, har du fått prøvd Velosocken noe mer? Hvilken modell har du og vil du anbefale den?
Den ser veldig kjekk ut, men syns det var veldig sprikende tilbakemeldinger fra folk.

Hvis det ikke blir Velosock så får jeg kanskje skaffe noe for å dekke til bremsene og drivverket ala som ble anbefalt i https://www.sykkel.org/topic/65-sykkel-på-sykkelstativ-bak-bil-støv-og-vann/?do=findComment&comment=767

 

 

Nei, mitt behov for innpakning om sykkel er når jeg kjører om vinteren og sykkelen har piggdekk. Til det er Velosock helt ubrukelig, stretch-laken patenten min er både mye enklere å håndtere og ikke minst veldig mye rimeligere. 

Velosock krever trening for å få satt den på uten at man bruker uforholdsmessig mye tid, men ut fra behovet du beskriver og landeveissykkel som i sin natur er en del nettere antar jeg at Velosock gjør den jobben du er ute etter. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...