Gå til innhold

Hvorfor snakker ikke garmin-produktene mine sammen?


Anbefalte innlegg

Har en Fenix 5X på armen som logger daglig aktivitet, løping, pendling og stiturer. Og en edge 1000 som jeg bruker på landevei/grus. Disse snakker jo overhodet ikke sammen. Selv om begge er linket til appen på telefon. Hvorfor kan ikke turene jeg logger med klokka dukke opp på gpsen og omvendt?

Har lyst å gå litt mer vitenskapelig til verks og bruke tall fra treningene mine til å legge opp treningøkter, intensitet osv.

"Problemet" er jo da at klokka tror jeg er restituert, selv om jeg samme dag har hatt en hard økt logga med GPSen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 10
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Utsnitt fra garmin:

Hvordan aktiverer jeg Physio TrueUp?

Kompatible enheter ber deg om å finne ut mer om Physio TrueUp og gir deg muligheten til å aktivere funksjonen. Hvis du velger å aktivere denne funksjonen senere, kan du gjøre det via Garmin Connect-appen eller Garmin Connect-nettsiden under enhetsinnstillingene. Når du aktiverer funksjonen for første gang, vil de siste 30 dagene med aktivitetsdata lastes ned, oppdatere dine fysiologiske data og vises i kronologisk rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lømo skrev (31 minutter siden):

Fenix 7 og 1040 snakker sammen hos meg 

Det meste snakker bra sammen hos meg også, Fenix7x og 1040, historikk og økter dukker opp på begge to. Men jeg har slått på "daglige forslag" og prøver å følge de øktene, enhetene er ofte uenige om hvilken økt de foreslår som dagens økt.. Det er litt irriterende..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suverin skrev (2 timer siden):

Det meste snakker bra sammen hos meg også, Fenix7x og 1040, historikk og økter dukker opp på begge to. Men jeg har slått på "daglige forslag" og prøver å følge de øktene, enhetene er ofte uenige om hvilken økt de foreslår som dagens økt.. Det er litt irriterende..  

Helt enig, ganske dust når Edge ber meg restituere etter en totimers sykkeltur, og samtidig anbefaler FR løpeøkt omtrent rett etterpå.

Har eldre FR245, og vurderer 265 for bedre batteritid og bedre treningsforslag med måling av dagsform, men usikker på om den gir så mye bedre forslag. Edge gir meg foreslåtte økter flere dager frem i tid, det gjør ikke FR245.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (5 timer siden):

Har du lagt til Fenix som sensor i edge?

Har lagt til Edge på Fenix, slik at jeg kan bruke "Utvidet visning", men ikke lagt til Fenix på Edge.. Hvor gjør jeg evt det?

Min tanke var at klokken "har mest rett" siden det er den som logger søvn, stress m.m, og at jeg bare kunne bruke "utvidet visning" for å få økten på Edge.. men den viser begrenset med datafelter da, og ikke funnet noen måte å endre det på.. Hadde vert fint om de var enige til enhver tid, så jeg kunne kjørt økten direkte på Edge og fått opp all info der..

 

Eksempel:

I går anbefalte Edge terskeløkt, Fenix en rolig basisøkt. Jeg syklet basisøkten. I dag anbefalte Edge hviledag og Fenix atter en basisøkt.. 😵‍💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som "Physio TrueUp" var riktig svar på mitt spørsmål.

Dessverre støtter ikke Edge1000 denne funksjonen, så jeg får klare meg uten, eller kjøpe nytt. Nå logger jeg med både klokke og Edge. Så forkaster jeg bare økten på Edge etterpå. Så det blir i praksis klokka som får all statistikken, og Edge blir bare en skjerm for informasjon underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...