Gå til innhold

Karbongravel til pendling og reise


Anbefalte innlegg

Hvor mye tåler egentlig en gravelsykkel i karbon? Er det greit å hekte på sykkelvogn og frakte unger hver dag, deise den litt i bakken og generelt være litt ukritisk til hvordan den behandles?

Målet mitt er å bytte ut en gravelsykkel i aluminium jeg bruker til pendling. Den har heldekkende skjermer og plass til ganske brede dekk. Den tåler så å si alt. White GX LTD 22. Den er derimot litt dau på asfalt og den er nok hakket for liten til meg. Har prøvd ulike hjulsett, stem, styre, osv. uten at jeg har fått godfølelsen.

Ser av andre tråder at det nevnes at enkelte gravelsykler gjør en veldig god figur både på grus og asfalt. Vil disse også tåle hverdagsbruken jeg beskriver?

Det er optimalt om jeg kan bruke denne sykkelen på reise og bilferie. Da slipper jeg å tenke på hvordan det går med raceren når den henger bakpå bilen og lyden av dansk flintstein som spretter opp i rammen er litt mindre vond.

Har tenkt på flere sykler, men er litt i villrede. Grizl eller Grail siden begge ser ut til å ha OK muligheter for skjermer. Grizl tåler kanskje litt mer uvøren behandling? Crux er nok drømmesykkelen, men fraværet av skjermfester gjør at den havner litt ned på listen.

Hadde håpt jeg kunne få fatt i en Fairlight Secan, men størrelsen lar seg ikke oppdrive før sommeren. Mulig det blir et forsøk til neste sesong dersom det ikke blir full klaff med en annen sykkel før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...