Gå til innhold

Hvordan (best) ta med rulle på fly?


Molly

Anbefalte innlegg

Skal mest sannsynligvis på et lengre Kina-opphold i jobbsammenheng neste år. Jeg kjenner ikke så godt til sykkelforholdene der borte (Zhangjiagang 1-2 timer fra Shanghai), men tenker det kan være greit å basere seg på en landevei-/gravelsykkel, samt bakhjulsrulla (Wahoo Kickr Core).

Som er det egentlige spørsmålet mitt: Hvordan tar man med seg et slikt tungt beist på fly? Finnes det noen passende esker etc som kan kjøpes inn og benyttes? Noen som har erfaring med dette? 🙂

Bagasjeutgifter er ikke noe problem, da jobben skal dekke slikt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel egne spesialiserte expat flytteselskaper som tar seg av slikt ifbm lengre utenlandsopphold? Spesielt om man jobber i selskaper med mye utenlands eksponering pleier dette å være grei skuring. Eller må du organisere alt selv?

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamez skrev (9 minutter siden):

Eska den kom i er vel perfekt...? 

Haha, den ble kasta for ca 3 år siden...

Ellers er det et korttidsopphold, og da er det mindre som dekkes/sørges for enn ved en lenger expat-periode, men jeg skal såklart sjekke det opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til de Smartstore-kassene der, men de transparente stoler jeg ikke helt på for tunge ting. Så ta en sjekk og kjenn litt på hvor solid bunnen føles før du pakker tunge ting, jeg droppa feks å bruke mine transparente til en tyngre kjøkkenmaskin jeg hadde behov for å farte med for et par helger siden.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om en sånn alpinstøvel-bag kan passe? Polstre evt opp litt ekstra med tilpassede plater liggeunderlag eller papp. 

Eks: https://www.vpg.no/K2-Boot-Bag-black/384463/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwg8qzBhAoEiwAWagLrBSQigy-7yJgMNSU16s--dSX9cM92D0YgnGczI-0d4iDba07AvW-1BoCKtoQAvD_BwE

 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly; sjekk med klubben som låner ut ruller til rekruttene, eventuelt med lokale forhandlere om de har noen esker som kan passe. Litt tilpasning med bobleplast etc må du regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SykkelØyvind skrev (15 timer siden):

Sjekk om en sånn alpinstøvel-bag kan passe? Polstre evt opp litt ekstra med tilpassede plater liggeunderlag eller papp. 

Eks: https://www.vpg.no/K2-Boot-Bag-black/384463/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwg8qzBhAoEiwAWagLrBSQigy-7yJgMNSU16s--dSX9cM92D0YgnGczI-0d4iDba07AvW-1BoCKtoQAvD_BwE

 

Godt poeng! Rulla er jo omtrent 100 % støpejern, så egentlig bør det bare være å finne en ca passende bag, og så bare proppe alt av hulrom med håndklær e.l... Rulla tåler nok mer enn bagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly skrev (På 19.6.2024 den 12.08):

lengre Kina-opphold

 

Molly skrev (23 timer siden):

korttidsopphold

😄 Ja nei da så ....

Jeg tror det viktigste mtp transport og håndtering er at den er kompatibel med de som skal håndtere den (og vekta er så lav som mulig).

Så gjør innpakningen mest mulig firkanta/gripevennlig. Omtrentlig runde kuler av bobleplast og pakketape tror jeg fort ender opp med røff behandling.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (2 minutter siden):

 

😄 Ja nei da så ....

Jeg tror det viktigste mtp transport og håndtering er at den er kompatibel med de som skal håndtere den (og vekta er så lav som mulig).

Så gjør innpakningen mest mulig firkanta/gripevennlig. Omtrentlig runde kuler av bobleplast og pakketape tror jeg fort ender opp med røff behandling.

Haha, sorry for uklarheten; JEG synes 3-6 mnd er et "lengre" utenlandsopphold, men ikke jobben min 😜 Så ingen hjelp med selve flyttingen utenom ordning av bosted etc, med mindre man skal være ute i > 1 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe en rulle der borte?
Da kommer den i en fin eske levert på døra hos deg. Og den esken kan du sende den hjem i. Så kan du selge en av rullene her hjemme. Det er mindre enn halvparten så mye pes siden du bare skal frakte den en vei og slipper å lete etter emballasje. 

Det hadde vært mitt valg. 

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...