Gå til innhold

Veivalg Larvik-Trondheim


Anbefalte innlegg

Jeg bare hiver ut noe: 

  1. Gamle E18 til Horten, ferge til Moss
  2. Strakeste fylkesvei mot vestsiden av Øyeren, så sykle vestsiden av Øyeren
  3. Google maps velge anbefalt raskeste sykkelvei til Minnesund
  4. Gamle E6 langd østsiden av Mjøsa til omkring Tangen
  5. Google maps velger raskeste sykkelvei til Elverum
  6. Østsiden av GLomma til Rena
  7. Rendalen til Tynset
  8. Tynset til Glåmos på hovedvei evt "baksidevei"
  9. Glåmos til Støren på hovedvei
  10. ELLER Tynset til Innset, over Kvikne
  11. Fra Kvikne eller Støren til Trondheim etter Google maps sykkel sin anbefaling

Da unngår du Sollihøgda og Dovre, og får en forholdsvis rett linje i følge, hvertfall hvis du ser på globus. Jeg har ikke tenkt på mulige grusveier. 

Endret av Pludrepapp
La til muligheten over Kvikne. Er kortere, men mer trafikkert.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe sånt? Opp langs Numedalslågen fra Larvik er det kjempefine rolige landeveier. E16 fra Hønefoss og opp til Fagernes er gørr men effektivt, et lengre men mye mindre trafikkert alternativ er vestsiden av Randsfjorden og over Tonsåsen til Fagernes. Nord for Dombås har jeg ikke sykla, så der lot jeg bare Strava sitt forslag stå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pludrepapp skrev (1 time siden):

Jeg bare hiver ut noe: 

  1. ELLER Tynset til Innset, over Kvikne
  2. Fra Kvikne eller Støren til Trondheim etter Google maps sykkel sin anbefaling

Da unngår du Sollihøgda og Dovre, og får en forholdsvis rett linje i følge, hvertfall hvis du ser på globus. Jeg har ikke tenkt på mulige grusveier. 

Tynset til Innset er særs utrivelig. Massivt med tungtransport på Rv3, som går jævlig fort. Jeg ville sykla Tynset-Røros. Fra Røros kan du velge via Støren eller Stjørdal til Trondheim. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag gikk fra Eidsvoll til en campingplass utenfor Tolga. Heller ikke her er det spektakulære ruter, men fin flyt når jeg passerte Rena og fikk vinden i ryggen. Jeg skal til Trondheim for å hente en . Dermed har jeg med meg mye mer klær enn jeg vanligvis ville hatt. Vekten på sykkelen gjør det viktig å finne ruten med minst høydemeter.

Sånn ble det: https://strava.app.link/yQXFucFgHKb

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...