Gå til innhold

Tips til gode fotoressurser


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, SykkelEirik said:

Kan anbefale denne kanalen:

https://www.youtube.com/@NigelDanson

Han er veldig bra, har fulgt ham et par år etter jeg fikk ham anbefalt fra en kompis som tar endel bilder på tur.

  • Like 1

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Andreas said:

Anbefaler da glemme at Swarovski er et merke, og iallfall ikke lese seg opp på hvorfor endel foretrekker det merket ovenfor bla. Zeiss.

Ganske fornøyd med Zeiss Terra ED Pocket 8x25. Synes det var litt dyrt til kr 2500 på tilbud engang, men i kikkertverden er det lavpris. Tror ikke jeg hadde villet ta med meg noe større på tur.

Hehe, sant. Litt vanskelig mtp at jeg har en kompis som handla seg Swarowski på tilbud fra kikkertspesialisten og virker veldig fornøyd. Men tror jeg får klare meg med den rimelige billigkikkerten jeg har liggende i bilen inntil videre 🙂  

Tror det var en sånn CL Pocket, de ligger vel litt under 10k nye 😮

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert helt klart en verdi i så dyre kikkerter, og den har et par ting jeg savner på min, f.eks. linsebeskyttelse. Men så bruker jeg den endel, og jeg har sklidd ned skrenter og velta packraft(uten meg i), med kikkerten i sekken. Nå ligger den i etuiet sitt og er beskyttet, men det skal jo bare en smell til før den er søppel. Til ren turbruk synes jeg den jeg har er veldig fin. Når jeg gjorde research så nevnte flere at Swarovski kikkertene føles bedre og er litt klarere, men de kan jo ikke endre fysiske lover, så 8x25 blir kun så bra det kan, på visse avstander.

Skulle jeg lagt 10k i en kikkert hadde jeg kanskje valgt en litt større, som var til de litt mer "spesielle" anledningene. Litt ala den hauken jeg er nysgjerrig på.

Har blitt anbefalt tidligere Zeiss Conquest HD 10x42, som jeg likte godt når jeg så på den. Vortex Viper HD 10x42 får også gode skussmål, til halv pris. Det er klar nivåer her, og formål er forskjellige. Hvis Viperen ender på tilbud, ender jeg kanskje opp med en slik.

Nok kikkertsnakk, blakk deg først på teleobjektiver.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...