Gå til innhold

Hjelp til bremse adapter?!


Anbefalte innlegg

Hei, eg har har ein Cannondale caadX 2017 modell, som eg har tenkt å montere på R7000 gruppe. Kjøpte gruppen brukt, og da fulgte det med et adapter til frambremsen, men den er litt for kort til å passe rammen min. Kan noen hjelpe ved å veilede til rett adapter? Avstanden mellom festene på adaptere er ca 70mm, men feste på rammen er ca 75mm

 

Gjerne med link til adapter på enten https://bikeshop.no eller https://www.sykkelkomponenter.no. Eventuelt om noen har liggende, eller om noen vet at butikker i Bergen har. 

IMG_7074.jpeg

IMG_7075.jpeg

IMG_7076.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JorLie skrev (1 time siden):

Godt mulig det er noe sånt som må til. Tenkte bare i utgangspunktet at det fantes en litt lengre versjon av den eg har, men det finnes kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den du skal ha, ja. Som den glade eier av litt eldre Cannondale, har du (terrengsykkel) Post Mount-bremsefester. Selv brukte jeg PM bremsekalipper i alle år, feks Deore. Så kjøpte jeg også ny gruppe, med Flat Mount-feste. Et adapter skal ikke bare passe på gaffelen, det skal plassere kalipperen korrekt over bremseskiven, så du må ha det wolf tooth-adapteret, ikke mange å velge i blant PM-FM adaptere. Og du må ha 160mm skkve, som du sikkert har.

Her er den i bruk! Funker som fjell.

 

20240310_162905_copy_1734x2312.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...