Gå til innhold

MTB World Championship 23


Gew88

Anbefalte innlegg

Fortjente seire idag. Ingen tvil om hvem som var sterkest der, hos begge kjønn. 
Som forventet, en tøff løype, men den var mer fysisk enn teknisk, noe jeg og fikk inntrykk av før VM, men det er først i konkurranse man skjønner hvor bratte bakkene er. 

Sam Gaze var nok litt irritert på at han ikke tok sjansen på å komme seg tidligere  opp i topp 5-6 posisjon. Lå jo på et tidspunkt sammen med Pidcock og Sagan rundt 30. plass. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joje skrev (6 timer siden):

Det ser ikke ut som om de sender XC for herrene, men Trial damer fra 1425. Er det noen andre som har funnet kanaler som sender XC herrer?

 

Edit: Nå sa de akkurat på SVT1 at de er tilbake 1625 med herrenes ritt.

Jeg tror det rittet som skulle gå på SVT var terrengritt… på hest!😅

jeg endret innholdet i tv-pakken og ble superskuffa når klokka slo 1630! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (10 minutter siden):

Jeg tror det rittet som skulle gå på SVT var terrengritt… på hest!😅

jeg endret innholdet i tv-pakken og ble superskuffa når klokka slo 1630! 

Jeg endret innhold jeg også og ble både skuffa og irritert. Endte med å betale 100 ekstra for å se det på TV2 Play.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående startposisjon; det er første gang jeg har sett terrengsykkelritt, og gjorde det utelukkende for å se på MvdP - at Pidcock var på start var en positiv overraskelse for meg. Så regner med at de drar inn en del interesse av å ha med MvdP/Pidcock - hadde vært kjedelig å se på hvis de startet i en håpløs posisjon, og også kjedelig for sportene hvis det må for mye eanking-arbeid til, slik at landevei/cyclocross-superstjernene ikke får tid/energi til å ranke seg opp. Særlig nå som XCC var veldig tett på det blodharde landeveisrittet.

At Sagan rankes opp sammen med dem er litt stusselig, det er vel 4 år siden han har vært i form sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidcock vant som forventet, men er imponert over Nino som fortsatt har så høyt nivå inne. Blant våre ble det vel litt under det man kunne håpe. Mats kjørte veldig bra, Emil ca der han har vært i år og Knut litt dårligere enn tidligere. Gøy å se at man har 3 stk som sykler såpass bra. 🙂

 

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UCI sin manøver for å fikse startposisjonene falt tilbake på dem selv. Pidcock, som faktisk har gjort en innsats for å kvalifisere seg, vant, mens de andre landeveisgutta gjorde seg helt bort. Nesten surrealistisk å se MvPs harde møte med virkeligheten. Vi får tro UCI holder seg unna lignende sprell neste gang.

Litt skuffende norsk innsats igjen. Bortsett fra yngste Kristoff har det vært magert i hele VM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (58 minutter siden):

UCI sin manøver for å fikse startposisjonene falt tilbake på dem selv. Pidcock, som faktisk har gjort en innsats for å kvalifisere seg, vant, mens de andre landeveisgutta gjorde seg helt bort. Nesten surrealistisk å se MvPs harde møte med virkeligheten. Vi får tro UCI holder seg unna lignende sprell neste gang.

Litt skuffende norsk innsats igjen. Bortsett fra yngste Kristoff har det vært magert i hele VM. 

Har vel vært omtrent slik man kunne forvente. Når de 2 beste i U23 herrer landevei ble borte med sykdom så er det begrenset med muligheter. Litt stang ut med 2 fjerdeplasser i junior (tempo og terreng). 

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HansK skrev (På 2.8.2023 den 15.02):

ja, GCN+ sender jo hele sulamitten ser jeg nå. konge!

 

Jeg var inne på GCN+ og klarte for døde møkka ikke å finne livesendingen! Hvor fant du den?

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidcock kommer sikkert til å satse mot XCO i Paris neste år. Deretter vil jeg tro han heller satser enda mer på landevei. Sagan har jeg ingen tro på, men Cav kom jo tilbake fra de døde. Kanskje Sagan klarer det og?

Hadde vært kult om Uno-X kunne tatt inn en XC-rytter eller to i stallen. Det ville ikke kostet dem stort heller. Da hadde forutsetningene for topp-plasseringer internasjonalt blitt vesentlig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om tvillingene og Resell har vurdert å delta i xc, antagelig har de mer enn nok med å tilpasse seg WT.

Det jeg tenker på er at de kunne innrullert en Knut Røhme, som satset ordentlig på xc. Jeg tror det kunne gitt gode resultater uten at det betyr særlig kostnader for UX ettersom hele apparatet er oppe og går uansett. Og skal de signere multitalentet Albert Philipsen hadde det vært lurt å ha en tå i xc på forhånd 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NjuK skrev (5 timer siden):

At Pidcock vant er ingen overaskelse nei. Om, han hadde bestemt seg for å satse kun MTB fremover, så ser jeg fort for meg at han kunne tatt rekorden til Schurter om noen år. MVDP burde vel kanskje holde seg til landeveien og CX. Sagan blir spennende neste år, når han får trent mer spesifikt, og forhåpentligvis blir i bedre form. En Sagan i form, gir mer publisitet til MTB. Men, noen seiere, det har jeg ikke troa på at han får. Hadde vært kult om han fikk en seier da. Måtte vel kanskje bli i XCC da.

Nja… hvis man kan si at en med seier i WC ritt, europeisk mester og med edalje fra VM ikke har noe i MTB-mesterskapet å gjøre, da blir det tynt med ryttere i feltet..! 
Jeg håper MvdP stiller til start igjen ved neste store anledning, så får vi håpe at UCI klarer å organisere startrekkefølgen på en smidigere måtetil neste gang… 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (28 minutter siden):

Nja… hvis man kan si at en med seier i WC ritt, europeisk mester og med edalje fra VM ikke har noe i MTB-mesterskapet å gjøre, da blir det tynt med ryttere i feltet..! 
Jeg håper MvdP stiller til start igjen ved neste store anledning, så får vi håpe at UCI klarer å organisere startrekkefølgen på en smidigere måtetil neste gang… 

 Samtidig, det viser seg kanskje at litt tynne forberedelser straffer seg. I OL sist og VM nå kommer han "slæddende" inn fra siden. Og det er skikkelig kult med han og Pidcock med, men det er tydelig at Pidcock er noe bedre forberedt til terrengsyklingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NjuK skrev (1 time siden):

Tror du overtenker utsagnet mitt. Men, nå ha han veltet ut av OL og VM. Velten i går ser mer ut som kløn. Med TDF og oppkjøring til VM på landevei, så har vel kanskje hans forberedelser til XCO vært heller skralle. Selvsagt har han noe å gjøre i XCO, men kjedelig å kløne seg ut av OL og VM. 

MVDP får styrke av en sånn fadese, sier han sjøl. Men om han skal gå for MTB i Paris 2024 skal han tygge på ..., ikke gitt helt ennå. MTB synes han i hvert fall er knallgøy. Artikkel i Het Nieuwsblad --> https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230812_95593447

Endret av supperådet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NjuK skrev (3 timer siden):

Hva han selv mener er en sak, men har vel også en arbeidsgiver som helst vil ha han til start på så mange ritt på landeveien som mulig. Er der oppmerksomheten og penga ligger.

Nå er de ganske gira på de fleste idrettene så tror ikke de er det store hinderet. Når man ser hvor mye pressedekning han får i sykkelmedia med mtb så er det mer enn de fleste landeveisritt han sykler.

Ole Christian Fagerli

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (På 11.8.2023 den 15.34):

Den var på kanten. Så at Pidcock hadde mye større fart inn mot svingen så trodde begge skulle gå ned. Skjønner at Schwarzbauer er irritert, men er innerst inne nok mest irritert på seg selv. Når han åpner opp innsiden så vet man at det der kan skje. Litt samme som det var mellom Nino og Fluckiger på en world cup. På kanten, men innenfor når det er plast på innsiden.

Alt i alt kult syklet av Pidcock. 

Denne vinkelen skjønner jeg godt at LS deler, for der syns jeg den ser litt drøy ut. https://www.facebook.com/reel/1704768010014965

Det er jo litt det samme som vi har sett i Formel 1 de siste sesongene, stuper inn på innsiden med egentlig for høy fart til å klare svingen, for så å ta ut konkurrenten som tar "riktig" linje i stedet. Linjevalget der, uten å tenke at det kan komme noen bakfra er jo noe naivt.

Men jeg er jo enig, LS burde ha lagt seg en halvmeter nærmere tapen så han ikke åpna opp den linja. Pidcock ville jo ikke klart å gå på utsiden.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NjuK skrev (På 14.8.2023 den 10.21):

Hva han selv mener er en sak, men har vel også en arbeidsgiver som helst vil ha han til start på så mange ritt på landeveien som mulig. Er der oppmerksomheten og penga ligger.

Han kan nok gjøre akkurat som han selv vil der han sykler nå. OL-gull i xco er jo også rimelig stort, så tipper at han satser. Han får kjøre litt opptrekk i TdF neste år også, for å toppe form. OL-løyper pleier jo også å være godt tilpasset landeveissyklister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...